Voorbeschouwing landelijke seniorenteams najaar 2016

Voorbeschouwing najaarscompetitie landelijke teams SKF
SKF komt met vijf teams uit in de landelijke seniorencompetitie

In het weekend van 17 september gaat de najaarscompetitie officieel van start. Voor SKF komen er dit najaar vijf seniorenteams uit in de landelijke competitie. Tijd voor een voorbeschouwing.

Dames 1
Het eerste damesteam komt wederom uit in de eredivisie nadat het in mei de finale om het landskampioenschap (opnieuw) verloor van Dozy Den Helder. In de eerste helft van dit jaar zal SKF geen beroep kunnen doen op kopvrouw Carla Nouwen, aangezien zij in oktober haar eerste kindje verwacht. Felicia Faas is momenteel nog geblesseerd waardoor de ogen in het begin vooral op Brenda Vonk, Jasminka Oeij, Tali Cohen en nieuwkomer Kapo Yu zijn gericht. Met het ontbreken van Nouwen zal een hoge eindklassering in eerste instantie moeilijker worden. Daar komt bij dat er de nodige wijzigingen zijn geweest waardoor meerdere teams zich hebben versterkt. Dozy Den Helder lijkt minder sterk na het vertrek van Yun Zhang, maar andere teams zijn aanzienlijk beter geworden. Het doel voor de dames is een plaats in de play-offs om het landskampioenschap. In het najaar worden de eerste 8 wedstrijden van de jaarcompetitie gespeeld. Op 18 september spelen de dames de eerste wedstrijd, uit tegen TTV Lybrae Heerlen.

Heren 1
Het eerste herenteam komt uit in de eerste divisie poule B. Het doel is om de eerste divisie te blijven. Daarvoor is een plaats bij de eerste vier benodigd. Het eerste herenteam bestaat wederom uit Pieter van den Berg, Dicky de Jong, Pim Mostert en Brenda Vonk. Een plaats bij de eerste drie betekent dat het team in het voorjaar uitkomt in de eerste divisie poule a (de promotiepoule). Een vierde plaats betekent een plaats in de eerste divisie poule b (degradatiepoule). Titelkandidaat in deze poule lijkt Hercules maar de verschillen zijn vermoedelijk niet groot. In de strijd tegen degradatie zal SKF vooral rekening houden met Disnierats en Pecos en Scylla. Op 17 september speelt het eerste herenteam de eerste wedstrijd, uit tegen Hercules.

Heren 2
Het tweede herenteam komt uit in de tweede divisie poule D en lijkt het niet te hebben getroffen met de indeling. In een poule met veel oud-internationals zal het strijden om behoud in de tweede divisie. Rouke Bosma, Yorick Schurink, Alice Barendregt en Tali Cohen zullen strijden om handhaving en houden daarbij vooral rekening met teams als Avanti 2 en Never Despair. De strijd om het kampioenschap zal waarschijnlijk gaan tussen Red Stars 1 en VVV 1. De Veluwe is met spelers als Paul Haldan, Jaap en Ron van Spanje en Thao Mai ook niet te onderschatten. Op 17 speelt het tweede herenteam een uitwedstrijd tegen VVV.

Heren 3
Het derde herenteam komt uit in de tweede divisie poule A en zal strijden om handhaving in deze klasse. In een vooruit gespeelde wedstrijd werd op 10 september met 8-2 verloren van JCV uit Vught. Jeffrey Vonk en Marc van den Berg maken dit seizoen hun debuut in de tweede divisie. Samen met Edwin Vonk en Jasminka Oeij hopen zij teams als SVE en Belcrum achter zich te houden. Het belooft een spannend seizoen voor hen te worden maar ze hebben vorig seizoen al bewezen tot de laatste wedstrijd te blijven vechten. Op 17 september volgt de uitwedstrijd tegen

Heren 4
Het vierde herenteam komt uit in de derde divisie poule E en zal proberen mee te strijden om de titel in deze poule. Het team bestaat uit Wouter Aangeenbrug, Max van Amerongen, Ian de Graaf en Etienne Bruinekreeft. Om mee te kunnen doen om de titel worden de ogen vooral gericht op Avanti 3, en De Treffers (R) 1. De eerste (uit)wedstrijd wordt op 17 september gespeeld bij de Treffers (R).