SKF de gezelligste tafeltennis club van Nederland! Dat geldt ook voor de jeugdafdeling. Bij SKF wordt er van alles georganiseerd voor de jeugd. Naast de trainingen en de competitie worden er regelmatig toernooien gespeeld, er is een jaarlijkse sportdag, de pretnacht, het Sinterklaasfeest, een dubbeltoernooi voor de hele familie, de Tour de SKF en nog meer. Ook organiseert de jeugdafdeling van SKF een rondje rond de tafeltoernooi en de jaarlijkse scholierenkampioenschappen voor alle scholieren uit de groepen 5 t/m 8.

Inloopmiddag

Voor alle jeugdleden, en kinderen die graag kennis willen maken met tafeltennis en tafeltennisvereniging SKF, is er elke woensdagmiddag een inloopmiddag. Vanaf 14.00 uur tot 16.00 uur kunnen kinderen binnen lopen en lekker vrij spelen. Dit onder deskundige begeleiding van Bert Vos die met de kinderen speelt en hun de eerste slagen bijbrengen. Kinderen mogen zo dan een aantal keren mee komen doen om te kijken of ze tafeltennis leuk vinden.

Training

Als kinderen de eerste slagen onder de knie hebben mogen ze mee gaan doen met de trainingen. Beginners trainen momenteel op de maandagmiddag
De trainingsgroepen bestaan uit ongeveer 10 tot 12 kinderen. Er wordt gedurende de week getraind op alle niveau’s.

Competitie

Per seizoen worden twee competitierondes gespeeld. De najaarscompetitie wordt gespeeld van september tot begin december en de voorjaarscompetitie van eind januari tot begin mei. Er worden per ronde 10 wedstrijden gespeeld, 5 thuiswedstrijden en 5 uitwedstrijden. De wedstrijden worden gespeeld met 3 spelers. Een team bestaat meestal uit 4 spelers die om de beurt een keer uitvallen. In de beginnersklasse wordt gespeeld met maximaal 4 spelers. Als kinderen de bal goed op tafel kunnen houden, kunnen ze al beginnen met competitie spelen. Meestal is er wel ruimte in de beginnersteams om in te stromen tijdens een seizoen als kinderen dat willen. Alle wedstrijden worden op zaterdag gespeeld.

Ook komen spelen?

Wil je ook een keer komen kijken, kom dan gerust binnen op woensdagmiddag tussen 14.00 uur en 16.00 uur. Het is, als je al wel en beetje kan tafeltennissen, ook mogelijk om een keer mee te doen met de beginnerstraining. Heb je nog vragen, mail dan met Pieter van den Berg, pietervandenberg94@hotmail.com.