Jeugdcompetitie gestart

Door Dicky de Jong

Afgelopen zaterdag werden de eerste wedstrijden gespeeld in de competitie. De voorbereiding verliep even wat minder rustig als normaal, jammer genoeg hebben we een team moeten terugtrekken uit de competitie, de twee overgebleven spelers hebben we gelukkig wel een mooie plaats kunnen geven in de twee andere beginnersteams. Daarnaast trok ook een team van Relax zich terug waardoor SKF 9 nog even een weekje moet wachten met hun eerste wedstrijd. SKF 1 kwam ook niet in actie, vanwege internationale verplichtingen van een van de tegenstanders wordt de wedstrijd tegen HTTV’070 gespeeld op 15 oktober.

Desalniettemin viel er genoeg te beleven in de zaal van SKF. SKF 2 dat vorig jaar kampioen werd in de landelijk C en niet promoveerde (met dank aan de NTTB) kreeg direct het sterke Over ’t Net 1 uit Amersfoort op bezoek. Dat dit een taaie tegenstander zou zijn is gebleken, na een zinderende strijd stond er een 5-5 gelijkspel op de borden. Nieuwe speler Dani liet direct zijn meerwaarde zien met twee overwinningen. Jasper en Simon voegden daar een zege aan toe en het dubbelspel zorgde voor een gelijkspel. SKF 3 moet het nog een keer proberen in de hoofdklasse en kreeg direct het sterke Hercules 2 op bezoek. Dat zij sterk waren werd al snel duidelijk, ondanks een 2-2 tussenstand werd er met 2-8 verloren. Jeffrey won eenmaal en samen met de teruggekeerde Maarten de dubbel. Mitchel verloor driemaal in vijven.

Maarten van Roekel
(Maarten van Roekel weer terug bij SKF!)

SKF 4 verloor met het kleinst mogelijke verschil van Slagvaardig 1 uit Rheden. Adrie dreef zijn tegenstanders tot waanzin met zijn noppen en was niet te kloppen. Matthijs wist eenmaal te winnen en Luca werkte keihard maar dat werd niet beloond met een punt. Ook een 6-4 uitslag voor SKF 5, maar zij bleven aan de goede kant van de score. Door twee overwinningen van Kai en Samuel, een zege van Niels en winst in de dubbel was de winst op Sethone 1 een feit. Knap gedaan mannen! SKF 6 liet geen spaan heel van Tafeltennis Nijmegen 3.  Marnix gunde de tegenstanders een eretreffer, Olaf en Manuel bleven ongeslagen. Een heel goed begin! Toine was de grote man bij SKF 7, hij wist zijn drie enkels en de dubbelspel te winnen. Voor Iris en Stan waren de tegenstanders nog net wat te goed. Toch is een 4-6 nederlaag geen slecht begin voor het team dat vorig jaar nog een klasse lager speelde.

SKF 5 (640x427)
De toppers van SKF 5 Samuel, Kai en Niels

SKF 8 debuteerde in de competitie met een keiharde 9-1 overwinning op Tafeltennis Nijmegen 4. Hidde, Matthian, Matthias en David wisten allen hun enkelspelen te winnen. Dubbelen was even nieuw, er werd er een gewonnen en er ging er een verloren. Toch een topresultaat van dit jonge teampje!

SKF 8 Hidde (640x427)
Hidde in actie in zijn eerste competitiewedstrijd!

Volgende week staan er uitwedstrijden op het programma, dan komen alle teams in actie.