Verslag landelijke seniorenteams 5/6 november 2016

Afgelopen weekend speelden de landelijke herenteams een uitwedstrijd en kwamen de dames thuis in actie tegen VTV. Heren 1 en 3 moesten een zware nederlaag incasseren. Voor de overige teams was een gelijkspel het hoogst haalbare.

Eredivisie: Dames 1 – VTV (3-3)
De dames kwamen uit tegen de huidige nummer twee in de eredivisie. Zonder kopvrouw Carla Nouwen werd er alsnog een mooi gelijkspel behaald terwijl VTV in één van haar sterkste opstellingen speelde. Brenda Vonk kwam deze middag slechts eenmaal in actie. Zij won deze wedstrijd in vijf games van Tanja Helle. De tweede wedstrijd tegen Dong Li werd niet gespeeld omdat Vonk als gevolg van een rugblessure niet teveel risico moest nemen. Tali Cohen won in haar eerste wedstrijd in vijf games van Sanne de Hoop en wist in de laatste wedstrijd van de dag ook Helle te verslaan. Jasminka Oeij had de zware opgave te beginnen tegen Dong Li en kwam daarbij niet in haar spel. Ook haar tweede wedstrijd tegen De Hoop ging verloren waardoor de einduitslag op 3-3 werd bepaald. SKF heeft zich met deze uitslag definitief geplaatst voor de Eredivisiecup die op 11 december 2016 wordt gespeeld.

1e Divisie B: Heren 1 – Tempo Team 1 (1-9)
Een zware middag voor het eerste herenteam. De wedstrijd duurde vijf uur maar slechts één winstpunt kon SKF uiteindelijk mee naar huis nemen. Pieter van den Berg redde de eer door Fjodor Rademaker te verslaan. Zijn wedstrijden tegen John Scott en Mark Smith gingen pas in de vijfde game verloren. Ook Pim Mostert en Dicky de Jong speelden spannende wedstrijden maar konden daarin helaas niet tot winst komen. Het dubbelspel werd door De Jong en Van den Berg ook verloren. Het eerste herenteam lijkt af te stevenen op een degradatie naar de tweede divisie nu de achterstand op de nummer vier met nog drie wedstrijden te gaan al zes punten bedraagt.

2e Divisie: Heren 2 – Avanti 2 (5-5)
Aan de zijde van Avanti deed Martin Groenewold mee waardoor het tweede herenteam wist dat het een zware middag kon worden. Groenewold bleef ook deze wedstrijd ongeslagen en wist zowel Alice Barendregt, Yorick Schurink als Rouke Bosma te verslaan. Bosma wist zijn wedstrijden tegen Ronald Vijverberg en Olaf Stolwijk wel in winst om te zetten. Barendregt won haar wedstrijd van Vijverberg maar verloor van Stolwijk. Voor Schurink was Vijverberg een brug te ver maar hij versloeg wel Stolwijk. Het dubbelspel werd door Bosma en Schurink in winst omgezet. Met nog drie wedstrijden te gaan kan het in deze poule nog alle kanten op. De nummer zes heeft 31 punten en de nummer één 39. SKF staat momenteel op een veilige vierde positie maar heeft nog drie goede uitslagen nodig.

2e Divisie: Heren 3 – JCV 1 (2-8)
In de eerste wedstrijd werd nog met 8-2 verloren van JCV, dit keer kon SKF slechts één punt mee naar huis nemen. Marc van den Berg redde de eer door te winnen van Gerald van Berkel. Voor hem waren Johan van de Nieuwenhuizen en Jos Verhulst een onneembare horde. Vader Edwin Vonk en zoon Jeffrey Vonk konden deze wedstrijd niet tot winst komen en ook het dubbelspel ging naar JCV. SKF heeft nu 16 punten uit zeven wedstrijden. De achterstand op de nummer vier bedraagt nu 15 punten waardoor SKF vrijwel zeker zal degraderen uit de tweede divisie.

3e Divisie: Heren 4 – Avanti 3 (5-5)
Een kraker tussen de nummer één en twee uit deze derde divisie waar uiteindelijk geen winnaar uit kwam. Voor SKF kende Ian de Graaf een goede middag. Hij wist een hattrick te scoren en te winnen van Patrick Nieuwendijk, Steven Pouw en Vincent Swart. Max van Amerongen voegde daar een punt aan toe door Pouw te verslaan. Etienne Bruinekreeft kende een mindere middag en kon helaas niet tot winst komen. Het dubbelspel werd wel in winst omgezet waardoor de einduitslag op 5-5 werd bepaald. SKF heeft met drie wedstrijden te gaan twee punten achterstand op koploper Avanti.