Najaarscompetitie 2021 afgesloten

Afgelopen weekend speelde de dames van FysioScheepje/SKF 1 de halve finale van de eredivisie play-offs tegen de welbekende tegenstanders van VTV uit Nieuwegein. In de reguliere competitie eindigde dit treffen nog in een dikke overwinning voor VTV, dus de dames van SKF waren gewaarschuwd. Brenda Vonk begon met een wedstrijd tegen kopvrouw Li Dong maar kon daarin zoals verwacht geen vuist maken. Jacintha de Hoop trok daarop met een eveneens duidelijke overwinning op Vera van Boheemen de stand gelijk. De Veenendaalse kopvrouw Melanie Bierdrager won vervolgens, enigszins verrassend, afgetekend van Sanne de Hoop, waardoor SKF met een 1-2 voorsprong de pauze in ging. In wedstrijd vier won Li Dong opnieuw makkelijk, ditmaal van Jacintha, waardoor de stand gelijk werd getrokken. In de belangrijke wedstrijd die volgde, tussen Sanne en Brenda, wist Brenda zich weliswaar terug te knokken vanuit een 2-0 achterstand, maar moest ze toch het hoofd buigen door een 11-8 verlies in de beslissende game. Door de 3-2 achterstond moest Melanie in de laatste enkelwedstrijd van Vera winnen om een allesbeslissende dubbel af te dwingen. In een wedstrijd die met name in games 2 en 3 beide kanten op kon, trok Melanie uiteindelijk aan het langste eind. Om te bepalen wie er naar de finale om het landskampioenschap mocht, werd er dus een dubbel gespeeld: Li Dong/Sanne tegen Melanie/Jacintha. Ondanks spannende games ging het dubbel met 3-0 naar de thuisploeg en werd daarmee de halve finale in het voordeel van VTV beslist. De dames van SKF mogen wederom terugkijken op een mooi seizoen; in februari volgt een nieuwe kans om voor het landskampioenschap te gaan.

Het eerste jeugdteam van SKF speelde de allerlaatste wedstrijd van het seizoen thuis tegen deBoer Taverzo 1 uit Zoetermeer. Bastian Ramakers, Nyncke de Knegt en Iris Leskens hoefden niks meer te bewijzen, aangezien twee weken geleden het kampioenschap in Landelijk B al binnengehaald was. Toch wilden ze nog een keer laten zien de titel ook echt te verdienen. Met een duidelijke 7-3 zege werd dit doel ook zeker behaald. Alle drie de SKF’ers wisten twee wedstrijden te winnen. Ook het gelegenheidsdubbel Nyncke/Iris was succesvol. SKF 1 sluit hiermee het seizoen in Landelijk B af met maar liefst 21 punten voorsprong op de runner-up. Komend seizoen zal het team uitkomen in Landelijk A met aanwinst Stijn Stellaard als toevoeging aan het team.

SKF 2 stond voor aanvang van de laatste wedstrijd aan kop in de hoofdklasse en moest met dikke cijfers winnen van TVO 1 om het kampioenschap veilig te stellen. Dat deden Niels, Toine en Manuel overtuigend want ze wonnen met maar liefst 2-8. Niels en Toine bleven voor de zoveelste keer dit seizoen ongeslagen, Manuel bleef met 1 overwinning on par. Ook het dubbel Niels/Toine werd gewonnen. Doordat concurrent BIT.NL met dezelfde cijfers van hun tegenstander had gewonnen is SKF kampioen geworden! Van harte gefeliciteerd.
Komend seizoen komen de drie mannen uit in de landelijke jeugdcompetitie.

SKF 3 had wat personele en organisatorische problemen in aanloop naar hun laatste wedstrijd in de 2e/3e klasse en ging mede daardoor met een aantal invallers op pad. Vast teamlid Gerian wist zich ondersteund door Daan, Maarten en Lars uit team 4. Met dit team sleepten ze er knap een gelijkspel uit. Gerian won tweemaal, Daan en Maarten beide eenmaal. Ook het dubbel Gerian/Maarten was succesvol. In drie van de vijf verloren wedstrijden moest een vijfde game beslissing brengen, waarmee de invallers lieten zien klaar te zijn voor het niveau waar ze aankomend seizoen zullen acteren. SKF 3 eindigt uiteindelijk op een keurige 2e plaats.

SKF 4 was voor aanvang van de laatste wedstrijd al ruimschoots tot kampioen gekroond in de 4e klasse. Ze onderstreepten dit nog maar eens met een klinkende 0-10 overwinning tegen ONI 2. Met 77 punten uit 10 wedstrijden hebben Daan, Maarten en Lars laten zien toe te zijn aan de nieuwe uitdaging in een klasse hoger.