Halve finale landskampioenschap

Afgelopen zaterdag stond de halve finale om het landskampioenschap bij de dames op het programma. Bij SKF werd groots uitgepakt voor dit affiche. In het voorprogramma liet de jeugd al even zien hoe belangrijk een team is (zie foto’s). Ski lopen, zaklopen en puzzelen waren slechts een onderdeel van de opdrachten die in teamverband moesten worden volbracht en onder het genot van een hapje en een drankje deden zij dit met verve!

Uiteraard lag de focus op het treffen tussen FysiotherapieScheepjeshof/SKF 1 – VTV (N) 1. Om 16.00 ging de wedstrijd dan eindelijk van start en werd een afgeladen volle SKF-hal getrakteerd op een prachtige wedstrijd. Brenda Vonk trapte af voor de SKF’ers tegen Tanja Helle. Door een wat aarzelend begin keek de Veenendaalse algauw tegen een achterstand aan maar deze wist ze knap te repareren. Vervolgens leek ze zelfs door te gaan drukken en de partij naar zich toe te halen maar in de derde game stokte de productie ineens. Van deze tik kwam ze niet meer terug en ging het eerste punt naar de bezoeksters.

Voor kopvrouw Melanie Bierdrager stond er dus meteen flink druk op in haar wedstrijd tegen Sanne de Hoop. Bij verlies zou de finale al snel uit zicht verdwijnen. Gesteund door het publiek liet zij zien zeer goed met deze druk om te kunnen gaan en ze versloeg haar tegenstandster met duidelijke cijfers en trok de stand in de wedstrijd weer gelijk.

Nog voor de pauze zette Marlotte Staps de thuisploeg op een 2-1 voorsprong door Chana van der Venne te verslaan. Na twee dikke games over en weer trok Marlotte het initiatief naar zich toe en speelde ze gedecideerd naar de zege. Een korte intermissie was nodig, zodat ook het publiek even tot rust kon komen, maar daarna ging de strijd onverminderd voort.

Brenda kon tegen Sanne een grote stap richting de eindwinst zetten maar ook nu kwam haar spel niet uit de verf zoals ze graag had gewild en moest ze de overwinning aan haar tegenstandster laten. Hiermee stond VTV weer op gelijke hoogte en kwam het zelfs op voorsprong doordat Tanja, ondanks een mindere eerste game, met duidelijke cijfers van Marlotte wist te winnen. Opnieuw een must win potje voor Melanie dus om SKF in de race te houden en een beslissend duel af te dwingen. Onder luide toejuichingen kon de kopvrouw ook nu de druk aan en versloeg ze Chana met 3-0.

En zo bereikte deze fantastische wedstrijd een nieuw hoogtepunt met een dubbel dat de beslissing moest brengen in deze halve finale. Twee ingespeelde dubbels, Melanie/Brenda tegen Tanja/Sanne, schotelden het publiek een goede en bovenal spannende wedstrijd voor waarin SKF verdiend een 2-0 voorsprong nam. Nadat de derde game net aan voor VTV was begonnen de krachten bij de SKF’ers langzaam weg te vloeien en wisten de bezoeksters het dubbel helemaal om te draaien en in extremis te winnen. Hiermee was het lot bezegeld, boekte VTV hun plek in de finale en was het voor SKF met name heel erg zuur. Toch kunnen ze terugkijken op een hele mooie wedstrijd waarin ze alles hebben gegeven!