Xijin Zheng Nederlands kampioen O17

Afgelopen weekend werd er in Groesbeek gestreden tijdens de Nederlands Kampioenschappen jeugd. Diverse SKF’ers kwamen hierbij in actie. Op zaterdag streed Erik Verzijl in de nieuwe leeftijdscategorie O23. In een vierkamp met allemaal 1e en 2e divisiespelers wist hij een wedstrijd te winnen en eindigde op een derde plaats. De dubbel werd verloren, maar door het geringe aantal deelnemers betekende dit toch een tweede plaats.

Een dag later kwamen de spelers met een A licentie in actie. De beste prestatie kwam van Xijin Zheng in de O17 klasse. Zij was als eerste geplaatst en maakte haar favorietenrol meer dan waar. Waar in de poule nog een paar games werden gemorst kwam Xijin op stoom en zowel de halve finale als de finale werden in drie games gewonnen. Ook het dubbelspel (samen met Tanya Misconi) werd gewonnen. In dezelfde klasse werd Robin Klomp (uitkomend voor de Veluwe en volgend seizoen te bewonderen in het eerste jeugdteam van SKF) derde in het enkelspel en tweede in het dubbelspel.

In de jongens O15 klasse speelde Bastian Ramakers een prima toernooi. In de poule wist hij tweede te worden en daarmee het hoofdtoernooi te bereiken. Hierin verloor hij direct van een hogergeplaatste speler. In de meisjes O15 klasse had Iris Leskens wat pech. Met twee nederlagen eindigde zij op een gedeelde tweede plaats in de poule, maar op onderling resultaat ging ze net niet door. In het dubbelspel konden zowel Bastian als Iris geen potten breken.

Nyncke de Knegt, afgelopen jaar spelend voor SKF maar komend jaar ergens anders spelend, won gemakkelijk het enkel- en dubbelspel in de meisjes O13 klasse.

Floris Zur Muhlen speelde in het verleden voor SKF en zal vanaf komend seizoen wederom onze mooie club vertegenwoordigen. Hij streed in de sterkste klasse (jongens O19) en kon bijna stunten in de poulefase, echter was een 2-0 voorsprong in games net niet genoeg om de uiteindelijke toernooiwinnaar te verslaan. Floris reikte tot de kwartfinale.

Een prima weekend voor de SKF’ers dus. Dank aan de coaching van Rinie, Jean-Paul en Dicky.