Bert Vos, coach en trainer van 2e damesteam SKF: “Dit wordt echt een goed tafeltennisteam!”

door: Henk Jansen

Naast een 1e damesteam, dat op Ere-divisie niveau speelt, heeft de Veenendaalse tafeltennisvereniging SKF inmiddels ook een 2e team in de competitie spelen. In de 2e divisie landelijk. Waar het inmiddels al 5 wedstrijden speelde en met enig succes. Veenendaler Bert Vos (64), de Veenendaler, gepokt en gemazeld in de tafeltennisport, was de vormgever van het team dat uit 5 speelsters bestaat. ,,Dit wordt echt een goed tafeltennisteam’’, aldus Vos, die ook als coach en trainer van het team optreedt.

Janie Moors (35), Gerry- Ellen Blankestijn (23), Evelien Tibboel (26), Anna Seekles (25) en Jie Chen (40) beoefenden tot voor kort bij SKF de tafeltennisport nog recreatief. Bert Vos, die jarenlange ervaring heeft als jeugdtrainer, was onder de indruk van het spel van de dames en polste het 5-tal om een 2e damesteam te vormen. Om zo aan een jarenlange wens van de Veenendaalse vereniging te voldoen. Een 2e damesteam in actie in de competitie. Inmiddels is het team al 5 competitiewedstrijden op weg in de 2e divisie en de resultaten tot nu toe tonen aan dat Bert Vos weer eens een voorspellende geest had. Andermaal bracht hij talent bij elkaar.

Klik

Vos formeerde een goed spelend team. Maar dat niet alleen. Binnen het 5-tal is er ook sprake van een meer dan goede klik. De speelsters kunnen het uitstekend met elkaar vinden. ,,Dat het klikt tussen de speelsters is ook een meerwaarde in dit team. Daarnaast heeft elke speelster een eigen technisch en tactisch spel. Er zit in dit team veel winnaarsmentaliteit. Over mentaliteit gesproken. Jie Chen, de oudste van het team, wacht op een oproep voor een operatie aan haar gescheurde kruisband. Maar die kijkt vooralsnog niet passief toe. Naast twee keer per week trainen, speelt ze ook de competitiewedstrijden. Ik heb daar echt respect voor’’, zegt Bert Vos.

Desastreus

De competitie voor het 2e damesteam begon desastreus. Met maar liefst 9-1 werd de eerste wedstrijd in de 2e divisie verloren. Daarover Bert: ,Dat was geen goede start! Maar de wedstrijd erop werden de punten gedeeld en daarna was er zelfs sprake van een overwinning en van weer een onbeslist duel. Op die weg gaan we voort. In dit damesteam zit echt goed spel’’, aldus Vos. In de landelijke 2e divisie. In genoemde divisie stuit het damesteam op de volgende tegenstanders: Buitenpost (1), Pearl Wezep (1) SVE (2), Hutaf ( 1), TT Nijmegen (1) en Trias (1).

Fotobijschrift: Het 2e dames van SKF. Vanaf links: Evelien, Anna, Gerrie- Ellen, Janie en Lie Chen. (Foto: Henk Jansen)