Voorbeschouwing SKF’ers op Nederlandse Kampioenschappen

Aankomend weekend wordt in Zwolle gestreden om diverse nationale titels. Traditiegetrouw is SKF hier met een groot aantal spelers bij aanwezig. Twee heren en vier dames kunnen de komende dagen nog wat gerichter trainen nu de loting is gedaan. Hier een voorbeschouwing.

Enkel dames:
Carla Nouwen – Alice Barendregt
Melanie Bierdrager – Jacintha de Hoop
Jasminka Oeij – Melissa Bours
Sharon Janssen – Esmee van Marwijk

Carla treft een oude bekende, Alice verdedigde niet zo lang geleden nog de clubkleuren van SKF. De inmiddels weer aanvallende Alice staat bekend om haar harde werken. Carla is de favoriet in deze wedstrijd. Mocht ze winnen, dan wacht waarschijnlijk het talent Shuohan Men van de eeuwige concurrent den Helder. Melanie treft in Jacintha een speelster van VTV waar SKF niet lang geleden nog tegen speelde. Alleen ontliepen de speelsters elkaar in deze wedstrijd. In competitieverband wist Melanie 5 van de 6 ontmoetingen te winnen. Als dit ook op het NK lukt wacht de als derde geplaatste Kim Vermaas. Jasminka gaat het opnemen tegen de lange Melissa, een speelster die ook al jaren deelneemt aan het NK en competitie speelt in België en met haar spel een lastig te nemen horde is. Maar als Jasminka onbevangen speelt kan ze het haar mogelijk lastig maken. Een eventuele tweede ronde zou zijn tegen Britt Eerland. Oeps….. Sharon krijgt het jongste damestalent van Scylla als tegenstander. Esmee van Marwijk is een onberekenbare speelster die het de laatste jaren heel veel toppers lastig kan maken. Maar goed, Sharon heef inmiddels wel hetzelfde bewezen en het zal zeker een spannende en gelijke strijd gaan worden. Als SKF’er zet ik in op een overwinning voor Sharon natuurlijk! Een tweede ronde tegen Ana Gogorita is er een waarin in ieder geval geen druk zal liggen.

Enkel Heren:
Arnoud Meijer – Roel Bogie
Pieter van den Berg – Boris de Vries

Voor beide heren een pittige loting. Arnoud trof vorig jaar ook al Roel in de eerste ronde. Roel gold ooit als een van de grootste talenten van Nederland maar heeft nu voornamelijk het plezier teruggevonden door bij Smash’70 in Hattem te gaan spelen. Vorig jaar sloeg hij gemakkelijk door het verdedigende spel van Arnoud heen, maar als Arnoud weer zijn oude vorm terug heeft is hij voor iedereen een geduchte tegenstander en dus ook voor Roel. Pieter treft in Boris een speler die heeft aangegeven te gaan stoppen met het spelen op topniveau. Hij gaat zich meer richten op het trainersvak. Pieter speelde vorig jaar voor het eerst mee op het NK en verloor met twee punten verschil in de beslissende zevende game van Patrick Oeij. Mocht hij dat niveau evenaren, dan liggen er zeker kansen.

1e ronde partijen dubbel:

Verder wordt er uiteraard ook gedubbeld in een drietal categorieën. Het leuke onderdeel dat in de Nederlandse Eredivisie niet meer wordt gespeeld is voor vele spelers weer even wennen, maar vormt voor het publiek een leuke strijd waarbij het altijd afwachten is wie hierin gaat excelleren.

Damesdubbel:
Jasminka Oeij/Tali Cohen – Rachel Gerarts/Kim Hergelink
Sharon Janssen/Shuohan Men – Alice Barendregt/Lisette van Es
Melanie Bierdrager/Angelique Gertenbach – Bye

Herendubbel:
Pieter van den Berg/Arnoud Meijer – Emanuel Martins Ferreira/Colin Rengers

Gemengd Dubbel:
Jasminka Oeij/Patrick Oeij – Emanuel Martins Ferreira/Sanne de Hoop
Pieter van den Berg/Melanie Bierdrager – Roel Bogie/Shuohan Men
Arnoud Meijer/Kimberly ’t Hooft – Colin Rengers/Angelique Gertenbach

Kan je niet gaan kijken, maar wil je de uitslagen toch volgen, kijk dan naar:

Allen heel veel succes gewenst!

Naast de landelijke toppers wordt er ook gestreden om het jeugdklassentoernooi. Hierin komen de beste spelers uit de afdelingen in actie tegen de spelers van de andere afdelingen. SKF is ook vertegenwoordigd met noppentopper Toine van Viegen. Toine jij ook heel veel succes gewenst natuurlijk!