Verslag landelijke seniorenteams SKF

Afgelopen zaterdag kwamen de vier landelijke herenteams in actie, de dames speelden een dag later hun thuiswedstrijd.

Het eerste herenteam kon geen beroep doen op Pim Mostert, zijn plaats werd net als enkele weken eerder ingenomen door Dicky de Jong uit het derde team. Het sterke Avanti 1 wil weer richting de Eredivisie en dat was bij vlagen goed te zien. Toch lukte het SKF om vier punten af te snoepen en er zat zelfs nog meer in. Pieter van den Berg wist tweemaal te winnen in drie games. Dicky startte met een 3-0 zege op Simon Goessens en kwam 2-0 voor tegen Frank Hollak maar verloor nipt met 9-11 in de vijfde game. Arnoud Meijer had duidelijk een minder dag, hij kwam in zijn enkels niet tot winst al kwam hij tot tweemaal toe in een vijfde game terecht. Wel was hij erg belangrijk in het gewonnen dubbelspel.

dicky2 copy

Het tweede herenteam deelde de punten met Avanti 2. Het leek aanvankelijk een zeer zware middag te worden, maar bij een 2-5 achterstand gingen alle punten naar de thuisploeg. Brenda Vonk en Yannick Raaijmakers wonnen ieder tweemaal, invaller Etienne Bruinekreeft wist knap eenmaal te winnen. SKF 2 staat nog steeds in de gevarenzone, maar behoudt zo wel de aansluiting met de andere ploegen.

yannickenbrenda1 copy

SKF 3 ontving Buitenpost 1. Waar het vorig seizoen zo vaak meezat voor het team, nu valt   het allemaal de andere kant op. Niet voor Erik Verzijl, hij wist redelijk eenvoudig ongeslagen te blijven. Thijs (ondanks 2-0 voor in zijn eerste wedstrijd tegen Arnoud Hofman) en Ricco Gerritsen (die nipt met 10-12 in de vijfde verliest van Koen Molewijk) konden geen punten bijdragen. SKF 3 zakt door de 3-7 nederlaag naar de vijfde plaats met een gat van vijf punten naar de nummer 4. De achtervolging moet dus snel worden ingezet.

riccogerritsen copy

SKF 4 versloeg het derde team van Avanti met 6-4. Een goede uitslag natuurlijk, maar na de 5-0 voorsprong werd er toch wel op wat meer gehoopt. Jeffrey Vonk en Sharon Janssen wisten beide tweemaal te winnen, Marc van den Berg was eenmaal succesvol. Wel wist hij met Jeffrey het dubbel te winnen. Door de zege staat SKF 4 op een gedeelde tweede plaats en doet dus nog volop mee in de strijd om het kampioenschap.

jeffrey1 copy

Dames 1 trof een incompleet Scylla dat slechts met twee speelsters achter de tafel verscheen. Carla Nouwen wist van zowel Kim Hergelink als Marie Dupuydt. Melanie Bierdrager wist haar wedstrijd tegen Hergelink te winnen. Sharon Janssen verloor van verdedigster Dupuydt. Door de 5-1 overwinning blijft SKF volop meestrijden om een plaats in de top 4, waarmee plaatsing voor de play-offs kan worden afgedwongen.

Vanwege de Nederlandse Kampioenschappen zal er komend weekend geen competitieprogramma zijn voor de landelijke senioren. In Zwolle zullen Arnoud, Pieter, Carla, Melanie, Jasminka en Sharon strijden om de Nederlandse titels.

(Wim Verzijl dank voor het maken van de mooie foto’s)