Aanpassing schema dames NK

Tsja, denk je eens goed te doen en een leuke voorbeschouwing voor alle SKF-spelers te maken voor de Nederlandse Kampioenschappen, melden er zich een aantal topspeelsters af en wordt er opnieuw geloot. Nou ja, dan doen we het gewoon nog een keer opnieuw!

De heren Arnoud en Pieter hebben geluk. Geen belangrijke afmeldingen bij de heren, dus zij blijven gewoon uitkomen tegen de eerdergenoemde tegenstanders. Anders is het voor de dames.

Carla is nu een van de top 8 speelsters, wat de loting gemakkelijker zou moeten maken. De nieuwe loting zorgde ervoor dat Carla net als vorig jaar uit zal moeten komen tegen Yoeke Gunsing. Vorig jaar was de speelster van den Helder nog de winnares. Carla is echter weer helemaal terug en is nu toch wel de favoriet. Mocht ze de eerste ronde overleven dan wacht hoogstwaarschijnlijk Rachel Gerarts, een speelster die het de laatste jaren al vele SKF’ers lastig heeft gemaakt. Mocht ook dat lukken dan zal vermoedelijk Ana Gogorita tegenover de tafel verschijnen.

Melanie treft nu de speelster die in eerste instantie tegen Carla had moeten spelen, namelijk Alice Barendregt. Onze nieuwe aanwinst tegen een speelster die een paar jaar geleden nog goed presteerde in SKF-tenue. In competitieverband won Melanie nog niet, maar toch lijkt ze in deze wedstrijd de betere papieren te hebben. Eventuele winst zorgt voor een ontmoeting met oud-teamgenoot Ana Gogorita.

Sharon was niet ontevreden met haar loting, maar ziet nu Marlotte Staps in de eerste ronde tegenover zich verschijnen. Een speelster waar ze lekker tegen kan spelen. Ze kwam ooit al eens met 2-0 voor in games, maar kon het toen niet afmaken. Maar Sharon heeft in de korte tijd bij SKF hele veel bijgeleerd en dus liggen er zeker realistische kansen op een overwinning. Bij winst wacht de nummer 2 van de plaatsingslijst Kim Vermaas.

Jasminka verloor dit seizoen in een hele spannende wedstrijd nog met 11-13 in de vijfde game van Esmee van Marwijk, de tegenstander komende zaterdag. Hele veel pech, maar nu dus al de kans op sportieve revanche. Als we het vergelijken met de oude loting lijkt Jasminka de enige speelster van SKF die er op vooruitgaat. Natuurlijk is van Marwijk een gevaarlijke tegenstander, maar wanneer Jasminka vanuit ontspanning op haar manier lekker kan spelen lijkt een overwinning zeker mogelijk. Een tweede-ronde-partij tegen Angelique Gertenbach lijkt een lastigere opgave.

Is dit nu de definitieve loting? We gaan er wel van uit! En zo niet, dan komt er natuurlijk gewoon weer een update! Wat wel uit het vorige verslag blijft staan…. SKF’ers heel veel succes!