Verslag wedstrijden jeugdteams

Op zaterdag 23 maart kwamen alle jeugdteams weer in actie.

SKF 1 ging op bezoek bij Amsterdam 1 dat volop meedoet in de strijd om de play-offs. Bij de tegenstanders speelt ook Xijin, die al enige tijd bij SKF meetraint. Doordat Nick, Djen en Dani allen eenmaal wisten te winnen kwam er een 3-7 nederlaag op het bord te staan. Aanstaande zaterdag alweer de laatste wedstrijd in de reguliere competitie, vervolgens mag SKF in de play-downs zoveel mogelijk punten proberen te vergaren.

SKF 2 speelde tegen het lastige Hercules 3 en dat ging tot 3-3 gelijk op. Toen vervolgens Toine, Aniek en Niels Bremer nipt in de vijfde game hun wedstrijd verloren leek het een dikke nederlaag te worden, maar Toine wist de laatste wedstrijd van de dag met 12-10 in de vijfde game in zijn voordeel te beslissen. Allen wonnen van dezelfde speler, het dubbel Toine/Niels behield zijn ongeslagen status, zij wonnen voor de zesde maal op rij. SKF 2 staat op een tweede plaats en heeft aan 3 punten genoeg om de play-offs te bereiken van de Hoofdklasse.

SKF 3 kende een lastige middag in Huissen waarin het tegen Hutaf 3 niet verder kwam dan een 5-5 gelijkspel. De start was prima, op de helft stond SKF 3 met maar liefst 4-1 voor. Gemakkelijk ging dat niet, drie wedstrijden werden pas in de vijfde game gewonnen. In de tweede helft van de wedstrijd kon alleen Rogier nog een wedstrijd naar zijn hand zetten. SKF 3 strijdt nog voor plaatsing voor de play-offs, de laatste wedstrijd is tegen Hercules 3 dat precies evenveel punten heeft. Een winst of een gelijkspel met een beter gamesaldo is voldoende voor plaatsing.

SKF 4 kon niet voorkomen dat koploper Treffers met 2-8 wist te winnen. Niels Pater won knap een enkelspel en ook het dubbel leverde een punt op. Daar bleef het jammer genoeg bij. Hidde en Mark kwamen niet tot scoren.

SKF 5 verloor met het kleinst mogelijke verschil van Tafeltennis Nijmegen 1. Maickel was weer goed voor drie zeges en samen met Daniël won hij ook het dubbel. Manuel wist tweemaal te winnen. Daniël kwam wel weer dichtbij, maar in het enkelspel beet hij driemaal in het stof.

SKF 6 ging op bezoek bij ONI 3, de lijstaanvoerder in de 3e klasse. Dat het eindigde in een nederlaag was daarom ook geen verrassing. Eelke verloor voor het eerst sinds lange tijd weer een wedstrijd, wel was hij tweemaal de sterkste. Olaf en Joël konden helaas geen bijdrage leveren aan de score.

SKF 7 reisde af naar Beuningen en keerde terug met 8 punten. Een mooi resultaat tegen de reserves van TCB. Hugo en Joran waren in grote vorm en wisten hun beide enkels te winnen. David en Just deden niet veel voor hen onder, zij pakte beide een enkelspel. Ook de dubbels werden gewonnen, al hadden Just en Joran daarvoor wel een spannende vijfsetter nodig. De laatste game eindigde in 11-9 in het voordeel van SKF!

Aanstaande zaterdag spelen de jeugdteams weer thuis. In de ochtend komen SKF 3, 5, 6 en 7 in actie vanaf 11:00 uur. In de middag strijden SKF 1, 2 en 4 vanaf 14:30 uur.  Kom gerust kijken!