Verslag landelijke seniorenteams SKF

Naast de drie herenteams, die zaterdag thuiswedstrijden speelden, kwam ook het damesteam in actie. Een druk programma dus! Hier het verslag.

Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1 ging op bezoek bij Avanti 1 en om mee te blijven doen om een plek in de top 4 moest er tegen deze laagvlieger een goede score worden neergezet. Coach Rinie Kling had de beschikking over Melanie Bierdrager, Sharon Janssen en Heleen Hop. Het was een korte wedstrijd, want het niveauverschil in de Eredivisie is erg groot en dat kwam nu ook weer tot uiting. Een afgetekende 6-0 overwinning voor onze dames en weer een goede stap richting het beoogde doel. Ook concurrent AnytimeFitness/Westa won met 6-0 waardoor de voorsprong vier punten blijft, wel speelde SKF een wedstrijd meer dan de Limburgers.

(Sharon wint het haar team met 6-0)

Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 kon geen beroep doen op een zieke Floris Zur Muhlen, en laat het nu net Floris zijn die de grote man was in de 7-3 gewonnen uitwedstrijd tegen Hilversum 2. Hoe anders liep het in de thuiswedstrijd. Pas in de allerlaatste wedstrijd kon Pieter van den Berg de spreekwoordelijke eer redden tegen oud teamgenoot Arnoud Meijer. De 1-9 is een dikke nederlaag, maar er zat zeker meer in. Zo verloor Pieter tweemaal in vijf games en maakte invaller Erik Verzijl het erg spannend tegen Meijer, hij kwam tot 10-10 in de vijfde game goed mee, maar toch ging de wedstrijd verloren. Jeffrey Vonk kwam tegen Mick de Vette met 0-2 achter, kwam terug tot 2-2 maar toen was duidelijk de koek op. Door de nederlaag wordt het lastig voor ons eerste team om te handhaven.

(Pieter redt spreekwoordelijke eer)

SKF 2 ontving koploper TOGB 1 en moest het dus ook nog eens doen zonder Erik. Maar met een als vanouds luidruchtige en goed spelende Rouke Bosma achter de tafel werd de ploeg van coach Michel de Boer op een gelijkspel gehouden. Vooraf hadden onze heren hiervoor getekend, achteraf zat er wel wat meer in. Dicky de Jong had een hele goede dag en kwam in zijn enkelspelen niet in de problemen. De eerste game werd nog verloren, maar daarna werden er negen games op rij gewonnen. Rouke won van Ronald Vijverberg, maar verloor zijn andere twee wedstrijden ongelukkig in vijven. Zeker tegen de sterke Leroy Heemskerk lagen er kansen, maar een slimme time-out op 8-6 in de vijfde game in het voordeel van Rouke door coach de Boer gaf de doorslag. Ricco Gerritsen speelde een vijfsetter tegen Vijverberg, maar kon niet komen tot een zege. SKF 2 deed met deze score goede zaken in de strijd om handhaving in de 2e divisie.

(Dicky ouderwets in vorm! Een simpele hattrick tegen de koploper)

SKF 3 verloor in de eerste ronde met 7-3 van Huizen in, maar in eigen huis werd met dezelfde cijfers gewonnen. SKF 3 kwam met 5-1 voor, alleen de dubbel werd verloren. Wel hadden Thijs van den Berg en Brenda Vonk de maximale vijf games nodig om de lastige Nico Sentini te verslaan. De resterende vier wedstrijden werden eerlijk verdeeld waardoor er een mooie 7-3 overwinning op het bord kwam te staan. Thijs was de grote man, net als vorige week wist hij in zijn enkelspelen ongeslagen te blijven. Edwin Vonk zat daar ook dichtbij, maar Sentini (weer hij) was met 9-11 in de vijfde game te sterk. Ook Brenda Vonk was goed voor twee zeges, zij verloor van de sympathieke Patrick Visser. Door de zege, maar ook door de dikke nederlaag van Die Meede 1 tegen Avanti 3 heeft het derde team wat meer lucht gekregen, de voorsprong op de club uit Made is nu vijf punten, handhaving lijkt nu realistisch.

(de man in vorm, Thijs van den Berg!)

Aanstaande zaterdag is het damesteam vrij, de drie herenteams vervolgen hun programma met een uitwedstrijd.