Verslag wedstrijden jeugd zaterdag 10 maart

Het eerste jeugdteam mocht op bezoek bij Stiphout 1, een laagvlieger in de landelijk A. Na een zeer zwakke start kwamen onze jongens verrassend met 3-1 en 4-2 achter, uiteindelijk werd er toch nog een 6-4 overwinning geboekt. Kopman Nick deed wat van hem verwacht werd, hij won zijn drie enkels waarbij hij slechts een game verloor. Dani verloor zijn eerste wedstrijd in vijven, wel wist hij zijn tweede wedstrijd na een 1-2 achterstand in games over de streep te trekken. Zijn laatste wedstrijd werd close in vier games gewonnen. Simon wist te winnen van de derde man. Door de krappe overwinning en de dikke overwinning van concurrent Swift 1 op Hercules 1 lijkt de tweede plaats nog het maximale haalbare.

SKF 2 had in de ochtend een valse start. Bij het vertrek vanaf SKF was er nogal chaos, gelukkig kon Kai uit bed gebeld worden om alsnog te spelen. Gelukkig maar, anders was de nederlaag nog een stuk groter geworden. Kai won tegen het sterke Essentia 1 eenmaal en had grote kansen op een tweede zege. Vijf matchpoints in de derde game waren niet genoeg. Niels wist ook een wedstrijd winnend af te sluiten en ook de dubbel werd gewonnen. Adrie kwam niet tot scoren in Bemmel.

SKF 3 blijft het fantastisch doen in hun eerste seizoen in de eerste klasse. Onder aanvoering van kopman Toine werd ONI 1 op een gelijkspel gehouden. Zonder ook maar een game te verliezen bleef onze noppenkoning ongeslagen. Hidde had ook een hele goede dag, hij wist knap twee spelers te verslaan, waarbij zijn laatste een hele spannende was. Waar het in de vierde game al afgemaakt kon worden bleef Hidde rustig en maakte het knap af in de beslissende vijfde game. Iris had een wat mindere dag en kwam niet verder dan gamewinst.

SKF 4 speelde als enige een thuiswedstrijd en wel tegen Treffers 3. De uitslag staat nog niet in NAS ingevoerd, dus moeten we het doen met de woorden van de spelers afgelopen zaterdag. Lauren en Lennart wonnen er twee, Rogier eentje.

Een heel vrolijk SKF 5 kwam de kantine van SKF binnengelopen na hun wedstrijd. In Wijchen werd er met 7-3 gewonnen. Bij Eelke was de lach het grootst, hij wist ongeslagen te blijven. Marnix was tweemaal de winnaar en ook Joël wist een wedstrijd binnen te slepen. Het team stijgt hierdoor naar een mooie plaats in de middenmoot.

SKF 6 speelde tegen het eerste team van Sethone en kwam er niet aan te pas. Matthian, Manuel en Stan deden flink hun best, maar de tegenstanders waren gewoon een maatje te groot. Volgende week maar revanche nemen op de 10-0 zege als er een minder sterk team op bezoek komt.

SKF 8 versloeg de reserves van TCB met 7-3. Maickel was de man of the match met drie puntgave zeges. Daniël deed niet veel voor hem onder met twee overwinningen en David proefde eenmaal het zoet der overwinning. Zaterdag komt Essentia 2 op bezoek, zij hebben in vier wedstrijden al 36 punten bij elkaar geslagen. Een mooie uitdaging voor onze toppers!

Zaterdag dus weer thuiswedstrijden bij SKF voor de jeugdteams. Kom gerust kijken!