Verslag landelijke seniorenteams 10 maart

Afgelopen zaterdag kwamen alle landelijke seniorenteams van SKF in actie. De dames speelden een uitwedstrijd bij de Treffers, de herenteams streden in eigen huis.

Jasminka Oeij, Melanie Bierdrager en Sharon Janssen deden wat van ze werd verwacht, namelijk een hele dikke uitslag neerzetten tegen de Treffers uit Roelofsarendsveen. Slechts een game werd gemorst, wat het niveauverschil in de Eredivisie dames nog maar eens aangeeft. Door deze uitslag blijft SKF meedoen om de bovenste plaatsen en is er een gat geslagen met de concurrentie. Met nog drie wedstrijden te gaan kan het gat van drie punten met nummer drie VTV mogelijk nog ingehaald worden.

SKF 1 dacht geluk te hebben met het door een schorsing niet mee mogen doen van de kopman van Hilversum 1, maar zijn vervanger en tevens oud SKF-speler Jelle Goossens verving hem meer dan goed door zijn drie enkels te winnen en ook belangrijk te zijn in het gewonnen dubbel. Een scenario waar vooraf niemand rekening mee hield, zeker de spelers en supporters van SKF niet. Pieter van den Berg wist namens SKF tweemaal te winnen. Tegen Patrick Oeij boekte hij een regelmatige zege in vier games, tegen Ruan Greyling moet hij dieper gaan en een 6-8 achterstand in de vijfde game ombuigen. Arnoud Meijer kwam tegen zijn tweede club Hilversum niet verder dan winst in vijven op Greyling, Pim Mostert kwam niet in de buurt van een overwinning. Door de 3-7 nederlaag zakt SKF 1 naar de vijfde plaats en kan het enkel nog de competitie uitspelen.

pieter1
Pieter wederom sterk met twee zeges tegen Hilversum)

Op volle oorlogssterkte pakte SKF 2 vijf punten tegen het ervaren en sterke Disnierats 1. Rouke Bosma en Carla Nouwen kwamen voor het eerst dit seizoen in actie en zij wisten beide tweemaal te winnen. Ook het dubbel was een prooi voor SKF. Yannick Raaijmakers speelde niet eens slecht maar kwam tegen deze sterke spelers nog net wat te kort, de teller bleef steken op vier gewonnen games. Aan de kant van Disnierats was Stefan Heijnis de grote plaaggeest met drie zeges. SKF 2 staat door dit gelijke spel op een vierde plaats, maar weet wel dat het de rest van het seizoen vol aan de bak zal moeten om handhaving af te dwingen.

SKF 3 deed hele goede zaken door het gezellige maar sterke Trias 1 met een 7-3 nederlaag huiswaarts te sturen. Dicky de Jong speelde weer eens mee en legde met zijn drie overwinningen en een belangrijke rol in het dubbel een basis voor de zege. Ricco Gerritsen verraste met een zege op Bart van der Zanden in vijf games, Roy van Bedaf werd in drie games geklopt. Erik Verzijl won alleen van van Bedaf, ondanks een 5-9 achterstand in de vijfde game. Tegen Rogier Gerritsen was de net 17 jaar geworden Erik dichtbij, maar de wedstrijd ging met 9-11 in de vijfde game verloren. SKF 3 staat nog steeds op een vijfde plaats, maar de top vijf staat er dicht bij elkaar en onze mannen hebben nog het gemakkelijkste programma.

SKF 3 - Trias
(Ricco wint knap tweemaal tegen het sterke Trias)

Etienne Bruinekreeft is een speler die nooit afgeschreven mag worden, dat bewees hij afgelopen zaterdag tegen Alexandria’66 1. Slechts een game werd verloren tegen de ploeg uit Rotterdam. Marc van den Berg was op dreef met twee zeges. Jeffrey Vonk kwam niet verder dan een overwinning in vijf games op invaller Daan Goossens.  Wel dubbelde hij samen met Marc naar een belangrijk punt. Door de zege doet SKF 4 nog volop mee om het kampioenschap, de achterstand op concurrent TTCV van Herwaarden 1 is nog maar een punt.

etienne1
(Wat een held! Etienne weer in topvorm met drie simpele zeges)

Volgend weekend spelen de vier herenteams en het damesteam een uitwedstrijd. De dames gaan voor de tweede zesklapper op rij in hun wedstrijd tegen Taverzo. Heren 1 kan vrijuit ballen tegen de Veluwe met daarin oud SKF-iconen Ron en Jaap van Spanje. SKF 2 gaat op bezoek bij SVE 1, waar oud SKF-er Ian de Graaf in de gelederen. SKF 3 gaat naar Almelo om te spelen tegen Blauw-Wit en SKF 4 reist al naar het Limburgse Wessem waar het derde team van Westa de tegenstander is.