Ronde 4 alweer…..

Het lijkt nu wel heel snel te gaan met de voorjaarscompetitie. Bijna op de helft en het lijkt er op dat de echte strijd nog moet gaan ontbranden; iedereen bereidt zich voor op het tweede gedeelte van de competitie wanneer de prijzen daadwerkelijk verdeeld worden. Zeven wedstrijden werden er vorige week in ons clubgebouw gespeeld. Hier het overzicht!

In de B-poule kon Bert Blankestijn weer eens ouderwets juichen. Hij zorgde met zijn overwinning op Lars van de Lagemaat voor de 3-2 overwinning van Voskuilen en Scheerder. Voskuilen heeft nu al meer punten bij elkaar gespeeld dan in de najaarscompetitie.Lars won wel van Jan van der Staay die op zijn beurt weer van Adrie van Tuil won. Volgt u het nog? Nieuweling Polleke Bier had het enorm lastig tegen het Kippaleis, waar Wim Verzijl en Bert Admiraal geen enkel cadeautje verstrekten aan de Van Manens.
Van Dam won in de A-poule met 5-0 van Sassenus Packaging, maar de cijfers geven een vertekend beeld van datgene wat er gebeurde. Vooral Marc kwam steeds dichtbij een punt, maar Sjon Willemse en Jan van Manen waren in die laatste game (ook tijdens de dubbel) onverbiddelijk.  Mees Anbeek kon het zoet der overwinning helemaal niet smaken, ondanks zijn fanatisme. Kleertjes.com won heel eenvoudig van Hardeman. Mark verloor een lange partij van Mario van Popering, daarna was het gedaan met Hardeman. Menno van Eek leert snel bij, maar concludeert vooralsnog dat het leven in de A-poule toch best lastig is.
In de C-poule tenslotte won De Indruk 2 met 5-0 van Van Hunnik 2. Wil Ditewig kon het in de allereerste game nog spannend maken tegen Conny van Binsbergen, maar daarna was er voor Van hunnik geen houden meer aan. Frida van Roekel won beide partijen en daar kon zelfs Ton Snijders niets meer aan veranderen.
Hardeman 2 lijkt nu alweer te bezwijken onder de kampioensdruk. HZW was met 2-3 te sterk. Het zat dicht bij elkaar, vooral in de dubbelpartij. Thang won nog wel de partijen van Bart van Manen en Allard Looijé, maar Jan van de Lustgraaf bleef steeds net aan de verkeerde kant van de score. Sjan Landwaart sloeg tenslotte het beslissende punt binnen voor De Gooijer tegen Middelkoop (3-2). Florain en kompaan Tim wonnen beide, zij het moeizaam tegen Sonja van de Brink en moesten de meerdere erkennen in Sjan.
Aanstaande donderdag (inmiddels is dat dus vandaag)  de vijfde ronde van onze competitie. Kom ook als je niet hoeft te spelen: gezelligheid is immers ook wat waard!