Verslag tweede ronde landelijke senioren

Na de seizoenstart vorige week mochten de vier landelijke herenteams van SKF het deze zaterdag op vreemde bodem proberen.

Heren 1 moest naar het lastige Tempo-Team 1 dat in de best mogelijke opstelling verscheen. In een 5 uur en 45 minuten durende wedstrijd was het resultaat een 4-6 nederlaag. Arnoud Meijer wist tweemaal in vijf games te winnen, tegenstander John Scott was in drie games te sterk. Pim Mostert wist wel te winnen van Scott, Pieter van den Berg wist in een spannende strijd met 12-10 in de vijfde game te winnen van nieuwkomer Jopseph Langham Ferreira. Het sterke dubbel Arnoud/Pieter kwam nog wel voor in games, maar capituleerde in vijven.

Het tweede team van SKF trof een sterk the Victory 1. Yannick Raaijmakers had een slechte dag en kwam niet verder dan gamewinst. Brenda Vonk en Jasminka Oeij wisten beide in vijf games van Hans den Blanken te winnen. De tweede nederlaag op rij, hard trainen en snel herstellen!

Heren 3 mocht op bezoek bij kampioensfavoriet Assen 1 en kwam terug met vijf punten. Dicky de Jong kwam niet in de problemen, hij bleef zonder gameverlies en samen met Erik Verzijl wist hij ook de dubbel in drie games binnen te halen. Erik zelf was in zijn enkel wat ongelukkig, na een matchpoint te hebben gehad in de vierde verloor hij met 9-11 in de vijfde game met een mazzelbal van Bob Eldering. Hij bleef zonder zege. Thijs van den Berg wist zijn derde wedstrijd knap te winnen van Peter Zwama.

Het vierde team versloeg Hotak’68 1 met 7-3. Sharon Janssen, Jeffrey Vonk en Marc van den Berg wonnen allen tweemaal. Tegenstander Eric Kuiper was de grote plaaggeest, hij zorgde namens Hotak voor de drie tegenpunten. Desalniettemin een keurig resultaat waardoor SKF 4 bovenin blijft meedoen.

De komende twee zaterdagen komen de teams niet in actie, op zaterdag 25 februari wordt het weer een gezellige bedoeling in de zaal van SKF, de teams spelen dan allemaal een thuiswedstrijd.