SKF jeugd begonnen aan voorjaarscompetitie

Afgelopen zaterdag mocht de jeugd weer in actie komen. Na een succesvolle Gelderse Kampioenschappen, waar we als SKF de vereniging waren met de meeste bekers bij de jeugd (ondanks dat we niet de vereniging waren met de meeste deelnemers) nu de kans om het te laten zien in de competitie. Een aantal teams is weer hoger ingedeeld, dus een mooie kans om zich te bewijzen. Wel een rumoerige start aan het begin van de competitie, waarbij we jammer genoeg hebben moeten besluiten om het zevende team uit de competitie te halen. Hierbij een kort verslag van afgelopen zaterdag.

SKF 1 startte in de landelijk A tegen Swift 1. Een bekende tegenstander, de laatste seizoenen was dit team al vaak ingedeeld bij SKF in de competitie. Ondanks dat, ten opzichte van het vorige seizoen,  de ploeg uit Deventer is verzwakt en SKF is versterkt verloor SKF met 7-3. Veel wedstrijden waren close. Nick van Dijk verdedigde voor het eerst de clubkleuren van SKF, en hij deed dat meteen erg goed. Twee overwinningen, alleen de kopman van de tegenstander was een maatje te groot. Dani won een wedstrijd ondanks een 0-2 achterstand in games, maar daarmee was de koek op. Jasper kwam niet tot scoren, al was hij er in zijn laatste wedstrijd (13-15 in de vijfde game) dichtbij.

Ook SKF 2 begon met een nederlaag, Westa 1 was met 7-3 te sterk. De teruggekeerde Ryan wist tweemaal te winnen, Niels bracht het derde punt op het bord. Adrie had niet zijn dag en kwam niet tot scoren.

SKF 3 verloor met het kleinst mogelijke verschil van het eerste team van Tafeltennis Nijmegen. Een speler was duidelijk te sterk voor SKF en dat leverde inclusief het dubbel al vier verliespunten. Toine wist de twee andere spelers te verslaan, Iris en Hidde wonnen beide van een andere speler. Een prima resultaat bij het debuut in de 1e klasse.

SKF 4 pakte vier punten tegen Getavé. De tegenstanders spelen al een flink stuk langer dan onze jongens, maar toch konden ze erg goed meekomen. Mark versloeg twee tegenstanders en had nog kans op een derde overwinning, maar helaas ging deze verloren. Lennart en Lauren wisten beide eenmaal te winnen.

SKF 5 had het vorig seizoen nog lastig in de derde klasse, maar heeft laten zien grote stappen te hebben gemaakt. Tafeltennis Nijmegen 3 was het slachtoffer van deze dadendrang. Marnix was de grote man met twee overwinningen, Olaf en Eelke deden met twee zeges niet veel voor hem onder.  Met de winst in de dubbel werd er dus een 8-2 overwinning geboekt. Top!

SKF 8 moest met twee spelers afreizen naar Heteren en verloor de ongelijke strijd met 8-2 van de reserves van HTTC’71. Hermen zorgde voor de twee punten, Daniël was wat ongelukkig en bleef puntloos.
Naschrift: de uitslag in NAS staat niet goed. SKF 8 had een topinvaller in de persoon van Sander van Doorn. Voor het eerst een keer meedoen en direct driemaal winnen! Dus geen nederlaag, maar een fantastisch mooi gelijkspel! Goed gedaan Sander! Misschien wil je nu wel vaker meedoen 🙂

Ondanks de nederlagen toch een tevreden gevoel. De teams die hoger zijn gaan spelen doen goed mee en maken het de tegenstanders erg lastig. Doorgaan zo! Komende zaterdag komen de teams van SKF weer in actie, dan hebben ze hopelijk het voordeel van het thuis spelen. De ochtendteams beginnen om 10 uur, de middagteams om 14:30. Kom gerust kijken!