Verslag prestaties landelijke seniorenteams SKF

Afgelopen zaterdag kwamen de vier heren- en het damesteam in actie.

De dames speelden op zondag thuis tegen AnytimeFitness Westa 1. De tegenstander kwam zeker niet op volle oorlogssterkte waar onze dames volop gebruik van gemaakt hebben. In een eenzijdige wedstrijd wisten Carla Nouwen, Brenda Vonk en Sharon Janssen alle wedstrijden te winnen. Sharon zag in de laatste wedstrijd van de dag de tegenstanders voor het eerst een game winnen, maar daar bleef het dan ook bij. Door de 6-0 zege staat SKF op een derde plaats en is plaatsing voor de play-offs binnen handbereik.

Op zaterdag wilde SKF 1 na een paar mindere uitslagen weer een goed resultaat boeken in Apeldoorn tegen het ervaren de Veluwe 1. Arnoud Meijer en Pieter van den Berg kwamen niet in de problemen en verloren respectievelijk een en twee games deze dag. Het dubbel ging echter wel in drie games verloren. Pim Mostert won van Thao Mai maar verloor zijn andere twee wedstrijden. Tegen Paul Haldan zat er meer in, maar de wedstrijd ging met 9-11 in de vijfde game verloren. Toch een keurige 7-3 zege tegen dit geslepen team.

SKF 2 beleeft een moeilijk seizoen en het werd er zaterdag niet gemakkelijker op. Edwin Vonk (blessure), Brenda Vonk (dit weekend actief bij de dames) en Jasminka Oeij (ziek) waren niet in staat om te spelen, dus een mooie kans voor Thijs van den Berg om als invaller te debuteren in de tweede divisie. Tegenstander was Red Stars 1 uit Venray. Aanspraak op een overwinning maakte Thijs niet, maar hij wist wel enkele games te winnen. Broer Marc van den Berg sleepte er in de eerste wedstrijd tegen Kas van Oost een vijfde game uit, maar gewonnen werd er niet. Jeffrey Vonk redde de eer voor SKF door knap te winnen van Frank van der Vleuten.

SKF 3 zou met een goed resultaat tegen the Victory 1 kans maken op het kampioenschap, maar de onderlinge ontmoeting werd een grote teleurstelling voor het derde, een 8-2 nederlaag was het resultaat. Yannick Raaijmakers en Sharon Janssen wisten nog wel tegenstander Rutger Jacobi te verslaan, maar daarmee was de koek op.  De verschillen in deze poule zijn klein, door de dikke nederlaag zakt het team af naar de vierde plaats.

Doordat Thijs moest invallen in het tweede moest Dicky de Jong onverwachts aantreden voor SKF 4 in de uitwedstrijd tegen ODT Kanjers Uitzendb 1. Hij wist zijn wedstrijden eenvoudig en zonder gameverlies te winnen en dubbelde samen met Erik Verzijl naar een overwinning. Erik verloor zelf zijn eerste wedstrijd in vijf games van een zeer sterk spelende Jeroen Christianen, zijn twee andere wedstrijden werden gewonnen. Hoogtepunt was een hoogstaande wedstrijd tegen kopman Sjoerd Broos waarbij er matchpoints voor beide spelers waren, maar Erik met 14-12 in de vijfde game de meest gelukkige bleek. Ricco Gerritsen speelde sterk en wist in een goede wedstrijd Christianen te verslaan. Doordat Sittard 1 onverwachts verloor van GTTC Groesbeek 1 staat SKF 4 ineens aan kop in de 3e divisie.