Verslag jeugdwedstrijden 4 november

Het was weer gezellig druk in de zaal van SKF. Het is leuk om te zien dat steeds vaker ouders, broertjes, zusjes en andere familieleden even langskomen om te kijken.

SKF 1 kreeg het sterke Red Stars 1 op bezoek. Dat het een spannende middag beloofde te worden bleek al uit de allereerste game. Jasper speelde tegen Willem van der Zanden maar liefst 50 punten, maar helaas was het de Limburger die met 24-26 won. Na een gewonnen game werden de derde en vierde ook boven de tien beslist in het nadeel van Jasper. Ook de volgende vier wedstrijden gingen verloren. Toen op 0-5 Jasper tegen Emma van der Zanden in de spannende vijfde game met 15-13 wist te winnen werd de “superdupercomeback” ingezet. Een gelijkspel lukte net niet, maar de schade werd tot een 4-6 nederlaag beperkt. Jasper en Harm beiden tweemaal, Dani kwam ditmaal niet tot scoren.

Het goed presterend SKF 2 kreeg Essentia 1 op bezoek. Tegenstander Sam Weima was te sterk voor onze jongens, als maakte Kai het hem erg lastig in vijf games. Van Robin Peperkamp wisten Adrie, Niels en Kai wel te winnen al speelde Kai ook hier over de volle vijf games. De invaller aan de zijde van Essentia bleek wel een echte plaaggeest. Niels moest alle zeilen bijzetten om in vijf games te winnen, Adrie werd in de laatste wedstrijd zelfs in drie games verslagen. Toch is de 6-4 overwinning een hele goede en een plaats bij de beste vier teams uit de hoofdklasse lijkt binnen handbereik.

Kai Lamers
(SKF 2 gaat goed in de hoofdklasse)

SKF 4 speelde een lange wedstrijd tegen Litac 3, geen enkele wedstrijd werd in drie games beslist. Jammer genoeg ging de wedstrijd met 2-8 verloren. Manuel kende een goede middag, hij wist tweemaal te winnen. Olaf en Marnix bleven zonder zege, al was Marnix er eenmaal erg dichtbij (13-15 verlies in de vijfde game).

SKF 5 speelde tegen het sterke Zevenaar 2 en kwam al snel met 0-4 achter. Lennart, Rogier en Lauren wonnen daarna alle drie hun wedstrijd, maar daar bleef het bij. Een 3-7 nederlaag tegen de aanstaande kampioen is zeker niet slecht!

SKF 6 speelde twee wedstrijden. Westa 2 kon op de oorspronkelijke datum geen team op de been brengen en dus werd er voor gekozen om deze wedstrijd op een ochtend te spelen. De jongens uit Westervoort waren wat ouder maar ook duidelijk beter uitgeslapen. Ondanks een aantal spannende wedstrijden werd er door Joël, Matthias en Matthian met 0-10 verloren. In de middag werden er twee punten gepakt tegen Zevenaar 3, waarbij Mark en Matthian eenmaal wisten te winnen. Matthias was erg dichtbij, maar verloor in vijven.

SKF 7 boekte voor het eerst dit seizoen een gelijkspel. Het mooie is dat het ook echt een teamresultaat was waar iedereen bij betrokken is geweest. Invaller Niels was in bloedvorm en versloeg zijn drie tegenstanders. Daniël en Lucas speelden een zeer spannend dubben die ze in vier games wonnen. De gewonnen games waren allemaal met twee punten verschil, dus met de spanning zat het wel goed! Lucas wist daarnaast ook in zijn enkel een tegenstander te verslaan.

Dubbel SKF 7
(Het topdubbel van SKF 7)

De topper in de vijfde klasse tussen SKF 8 en Litac 4 eindigde in een nipte 4-6 nederlaag. Hermen wist tweemaal te winnen, David was eenmaal succesvol. Beide jongens mochten tweemaal samen dubbelen wat ook nog een punt opleverde. Door de nederlaag slonk de voorsprong tot zes punten.