AutobedrijfJaccodeGooijer/SKF 1 speelde tegen Red Stars 1. Pieter van den Berg begon tegen de nog ongeslagen Kas van Oost. Hoewel Pieter een goede wedstrijd speelde, moest hij toch zijn meerdere erkennen in zijn jeugdige opponent. Jeffrey Vonk maakte het nog spannend tegen Ronald Boogaard, maar ook hij moest het onderspit delven. Aan Floris Zur Muhlen dus de taak om SKF op het scorebord te brengen. Alhoewel de eerste twee games ruim werden gewonnen, werd het toch nog erg spannend. Gelukkig wist Floris in de beslissende game de wedstrijd toch nog naar zich toe te trekken, hij won 15-13. Nadat de dubbel snel beslist was in het voordeel van de bezoekers, mocht Jeffrey aantreden tegen Kas. Ondanks twee knap gewonnen games moest Jeffrey ook zijn tweede pot inleveren. Pieter deed na de pauze weer wat terug tegen Tom Thijssen, waarna Floris van Ronald won. In een spektakelstuk wist Jeffrey ook zijn steentje bij te dragen, hij won met minimaal verschil in de beslissende game. Floris wist hierna Kas in drie games van de ongeslagen status te ontdoen. Pieter besloot hierna de wedstrijd door in drie games te winnen. Na de pauze dus een perfecte reeks, waardoor een 6-4 overwinning de eindstand bleek. Deze week mag ons vaandelteam spelen tegen runner up De Toekomst 1.

SKF 2 speelde tegen Alexandria ’66 1 uit Rotterdam. Erik Verzijl begon de wedstrijd tegen Laurens van Raadshooven. Ondanks sterk spel werd deze wedstrijd ingeleverd. Ricco Gerritsen trad vervolgens aan tegen Eric Olieman. Nadat de eerste vier games telkens duidelijk gewonnen werd door een van de spelers, werd de vijfde game toch wat spannender. Ricco trok net aan het langste eind en trok dus de stand gelijk. Dicky de Jong won vervolgens van Eric Disseldorp. Nadat het dubbel ook naar SKF ging, stond dus een mooie 3-1 voorsprong op de borden. Ricco verloor van Laurens, waarna Erik tegen Eric Disseldorp alle games nodig had om te winnen. Dicky wist deze goede reeks voort te zetten door Eric Olieman te verslaan. Ricco had vervolgens weinig kans tegen Eric Disseldorp. Dicky gaf bij een 2-1 voorsprong tegen Laurens op, waarna Erik mocht eindigen tegen Eric Olieman. In een mooie pot die op en neer ging, wist Eric de wedstrijd naar zich toe te trekken in de vierde game met 16-18. Door deze 5-5 blijft SKF op een prachtige tweede plek, wel met maar zeven punten voorsprong op nummer 5 HTC 1. Deze week speelt het team tegen het sterke TTV Maashorst 1.

SKF 3 speelde tegen eveneens tegen Alexandria ’66, maar dan tegen het tweede team. Marc van den Berg begon tegen Edwin ten Hoope, die in vier games te sterk bleek. Jacintha de Hoop sleepte in een moeizame wedstrijd toch de overwinning eruit door 11-9 te winnen in de beslissende game. Edwin Vonk had vervolgens weinig moeite met Sven Cammeraat. De dubbel werd verloren, waarna Jacintha in Edwin haar meerdere moest bekennen. Ook Marc wist eenvoudig van Sven te winnen. Edwin verloor zijn eerste pot van de dag tegen Vincent Bultena. Jacintha wist na een 1-0 achterstand de wedstrijd tegen Sven om te draaien, en won in vier games. In een uiterst spannende wedstrijd wist Edwin Vonk te winnen van Edwin ten Hoope. Marc besloot de dag door Vincent te verslaan. Een 6-4 overwinning dus het resultaat. Deze uitslag zorgt ervoor dat SKF tweede blijft staan, maar door de 10-0 overwinning van concurrent Kluis wordt het kampioenschap een lastig verhaal, maar niet onmogelijk. Deze week moet dan wel een dikke uitslag neergezet worden tegen hekkensluiter Maastricht 1.

Ons team in Landelijk A speelde afgelopen zaterdag in Hilversum een uitwedstrijd. Xijin Zheng trapte de wedstrijd af, en had het direct moeilijk tegen Eliott Mattei. Deze laatst genoemde persoon trok de wedstrijd ook naar zich toe. Nick van Dijk en Dani van Bergen bogen daarna de score wel om door twee keer te winnen. Nadat ook de dubbel werd gewonnen door de uitploeg leek SKF in zijn vel te komen. Even leek er een kink in de kabel te komen doordat Xijin haar tweede pot van de dag ook moest afgeven. Hierna won SKF vier wedstrijden op rij, en breidde de voorsprong nog verder uit. Alleen Nick gaf nog een wedstrijd gewonnen op het laatst maar toch werd een mooie overwinning neergezet door de bezoekers, die zeven punten mee naar huis namen. Knappe prestatie van Dani, die dus geen pot verloor die dag. Deze week speelt het team tegen het eerste team van REGA.

De SKF Hoogland combinatie uit Landelijk C speelde afgelopen zaterdag ook in Hilversum, zij speelden tegen het derde team. Van te voren werd een moeilijk wedstrijd verwacht en niets bleek minder waar. Bastian Ramakers begon met een goede wedstrijd, maar na vijf games was zijn tegenstander Mate Molnar de winnaar. De thuisploeg ging vervolgens sterk verder en ook de volgende twee enkelpartijen gingen verloren voor SKF. Ook de dubbel ging betrekkelijk eenvoudig naar de jongens van Hilversum. Bastian won daarop zijn eerste wedstrijd in vier games. Het bleek de thuisploeg niet te stoppen want in de twee wedstrijden erna pakte SKF zelfs geen game. Mees Noortman won toen ook zijn eerste wedstrijd van de dag, maar het bleek het laatste wapenfeit van de uitploeg. Zo heeft de SKF Hoogland combinatie maar twee punten veroverd in Hilversum. Deze week zullen ze aantreden tegen Vitesse ’35 1.