Verslag landelijke seniorenteams

We zijn weer begonnen! Na bijna twee maanden zonder competitie mocht er een begin gemaakt worden aan de voorjaarscompetitie. De vijf landelijke seniorenteams van SKF kwamen allemaal op zaterdag in actie.

Dames 1 speelde de lastige uitwedstrijd in den Helder. Dat er een 4-2 nederlaag op het scorebord kwam te staan was geen verrassing. Carla Nouwen en Melanie Bierdrager wisten beide te winnen van de derde speelster Dobrila Jorgueska. De laatste wedstrijd was de enige echte spannende, Carla verloor in vijf games van Shuohan Men. Sharon Janssen speelde tegen de twee sterkste tegenstanders en kon geen aanspraak maken op een overwinning. Wel zette ze goed niveau neer in haar wedstrijd tegen Ana Gogorita.

Heren 1 verscheen zonder Pim Mostert achter de tafel. Zijn plaats werd ingenomen door Dicky de Jong, die een half jaar geleden afzakte om de jeugdige spelers van SKF te begeleiden in de overstap naar de senioren. Dicky kwam met 0-2 achter tegen Youri Soons en met 1-2 achter tegen René Waterreus maar wist knap beide wedstrijden nog naar zich toe te trekken. Arnoud Meijer wist dezelfde tegenstanders te verslaan, Pieter van den Berg moest het doen met enkel een zege op Waterreus en winst met Arnoud in de dubbel. Tony Nader was de grote man aan Pecoszijde met drie zeges. Eindstand derhalve 6-4 in het voordeel van SKF.

actiefoto's (4)

Heren 2 zag vlak voor het begin van de wedstrijd Rouke geblesseerd opgeven. Dat Brenda Vonk en Yannick Raaijmakers met z’n tweeën nog vier punten wisten binnen te halen tegen het gezellige de Toekomst 1 is knap te noemen. Brenda versloeg Frank Bruggeman en Emine Ernst, Yannick versloeg Gerben Otten. Het nieuwe dubbel Brenda/Yannick lijkt nu al een topdubbel, in vier games wonnen zij hun wedstrijd.

actiefoto's (9)

Heren 3 kwam  niet verder dan een 4-6 nederlaag tegen de Toekomst 2. Bij de tegenstanders speelt de ervaren Erik Ernst die voor de jonge SKF’ers duidelijk te sterk was, ook in de dubbel. Ricco Gerritsen wist wel in drie games af te rekenen met Rutger Carelse en Kim Hergelink. Erik en Thijs wonnen alleen van Hergelink. Jammer was de nederlaag van Erik op Carelse, in een mooie wedstrijd ging de tegenstander er in de vijfde game met de winst vandoor.

actiefoto's (3)

Een enigszins vergelijkbare wedstrijd voor SKF 4. Bij TTCV Herwaarden 1 was de ervaren Erwin Andriessen te sterk, tegen de andere spelers moesten dus de punten binnengehaald worden. Jeffrey Vonk lukte dat redelijk eenvoudig, Marc van den Berg en Etienne Bruinekreeft wisten eenmaal te winnen. Jammer dat Marc tegen Bram Bakker een voorsprong in de vijfde game niet wist om te zetten in een overwinning en dat Etienne het in de vijfde aflegde tegen Bjorn Pluym, nu was een kleine 4-6 nederlaag het resultaat.

actiefoto's (5)

Vier nederlagen en een overwinning. Komende zaterdag spelen de herenteams op vreemde bodem, de dames zijn een weekend vrij.