Vorige week werd door een aantal clubs in de vallei het jaarlijkse Valleitoernooi gespeeld. Een toernooi tussen SKF, Bit.nl, Shot, Kracht & Vriendschap, Rhenus en de Stuiterd, verdeeld over de recreanten, senioren en de jeugd. Bij de senioren en de recreanten wist SKF tweemaal tweede te worden en moest de klus dus geklaard worden door de jeugd van SKF. Aan de opkomst lag het in ieder geval niet: van de 36 deelnemers in totaal waren er iets meer dan 20 van SKF. Levert dit dan automatisch de winst op? Nee, het aantal partijen wat namelijk gespeeld wordt door de spelers van één vereniging wordt ook meegenomen, dus hoe meer spelers van één vereniging deelnemen hoe meer er gewonnen moet worden.

En gewonnen werd er zeker: in de C-klasse ging de finale tussen Maickel Kosterman en Sander van Doorn, beiden van SKF. De winst ging naar Maickel in een spannende vijfsetter. In de B-klasse mocht Hidde Meeuse van SKF het opnemen tegen Wanne Jonkman van Bit.nl. Wanne bleek een maatje te groot voor onze Hidde en won overtuigend. En in de A-klasse was het wederom SKF wat de klok sloeg: Jeffrey van Eek tegen Niels Bremer. Dit onderonsje werd gewonnen door Jeffrey en hij mocht zich daarmee kampioen jeugd Valleitoernooi 2018 noemen.

Uiteindelijk werden de belangrijkste zaken pas na afloop beslist. Welke vereniging zou het jeugdtoernooi gaan winnen en nog belangrijker: welke vereniging mag zich een jaar lang de beste van de Vallei noemen. Ondanks alle overwinningen van SKF won Bit.nl het toernooi bij de jeugd. Maar de grote wisselbeker en de titel beste club uit de Vallei ging wel naar SKF. In alle toernooien dus een tweede plaats en uiteindelijk de beste in totaal!

Op de website van SHOT zijn alle foto’s van de toernooien te vinden.