Scorebordjournalistiek

Wedstrijdronde 2 stond afgelopen donderdag op het programma. Ruim vijf wedstrijden werden er gespeeld met een paar enorm spannende partijen. Deze avond ook het debuut van Polleke Bier. En dat debuut smaakte naar meer, hoewel dat wel een erg gemakkelijke omschrijving is. De twee Van Manens voelden zich meteen thuis.

Verder kwam Ronald Kosterman van Hardeman 1 er achter dat er in je eentje toch weinig te beginnen is in teamverband.

Donderdag staat ronde 3 op de rol. Wees welkom en voel je welkom!

In de B-poule  dus het debuut van Polleke bier tegen Voskuilen, dat nog wel met 2-3 won. Zoon Winston won in een lange partij met 23-21 in de laatste game van Bert Blankestijn. Voor vader Marcel is het vooral een kwestie van meters maken. Hoe dan ook: een mooi ploegje voor de B-poule. Breman had weinig in te brengen tegen Scheerder waar Ad van Tuil was ingevlogen. De Martina’s sloegen zich welhaast lam tegen de muur en konden er met geen mogelijkheid doorheen komen. Mano won nog wel de eerste partij tegen Patrick van der Staaij, daarna was de koek op.

HZW won in de C-poule  met 4-1 van Middelkoop. Florian Scholten redden nog wel de eer tegen Henk van Tent, Bart van Manen was onbespeelbaar voor Florian en zijn kompaan A3 van Dorp. Op de andere C-tafel speelden Hardeman 2 en De Indruk 2 tegen elkaar. De mannen wonnen met 4-1, maar gemakkelijk ging dat niet. Jan van de Lustgraaf had geen antwoord op het ongebreidelde enthousiasme van Frida van Roekel en ook Thang had moeite met Frida. Doordat beide mannen wel van Conny van Binsbergen wonnen kwam er toch nog 4-1 op het bord.

Ronald Kosterman kwam in de A-poule in zijn eentje te staan tegen Van Dam. Tegen Sjon Willemsen en Jan van Manen had hij weinig in te brengen. Met 3 papieren nederlagen werd het daar 0-5. PinQ en Kleertjes.com maakten er een aardige partij van: 4-1. Thijs van der Coelen was ongrijpbaar en won van zowel Mario van Popering als Rob van Genderen. Vooral de winst tegen laatstgenoemde was met 21-19 in de derde game wel een heerlijke.  Rob won nog wel zijn partij tegen Jacco de Gooijer.