Verslag landelijke seniorenteams SKF

Met vier wedstrijden was de zaal van SKF goed gevuld. Naast de drie herenteams kwam ook het damesteam in actie.

Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1 ontving meervoudig landskampioen Dozy den Helder/Noor 1 dat ook nog eens op volle oorlogssterkte aantrad. Dat het uiteindelijk eindigde in een 1-5 nederlaag was daarom ook geen verrassing. Melanie Bierdrager zorgde voor de spreekwoordelijke eer door Dobrila Jorguseska te verslaan. Sharon Janssen en Heleen Hop konden geen bijdrage leveren aan de score. Door de nederlaag is Scylla gelijkgekomen in punten. Onze dames spelen echter nog tegen de twee zwakste teams (Vriendenschaar en Avanti) en Scylla speelt nog tegen den Helder en TTV Lybrae Heerlen. Het gevaar kan nog wel komen van AnytimeFitness/Westa dat vier punten achter staat maar nog een wedstrijd tegoed heeft.

Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 ontving koploper US 1 uit Amsterdam. Het ging lang gelijk op, maar na 1-1, 2-2, 3-3 en 4-4 waren het toch de gasten die er met een 4-6 overwinning naar huis gingen. Pieter van den Berg en Jeffrey Vonk versloegen Jeroen Hendriks, Floris Zur Muhlen was in drie games te sterk voor Dylan Kret. Het dubbel Pieter/Floris wist een spannende vijfsetter met twee punten verschil te winnen. Tycho Dekkers was bij de tegenstanders de gevierde man met drie zeges, al maakte Pieter het hem erg lastig. Het gaat lastig worden om bij de bovenste twee plaatsen te komen, maar de strijd wordt zeker nog niet opgegeven.

SKF 2 ontving het gezellige SVE 1 dat met hun drie sterkste spelers kwam opdraven. Bij SKF 2 niet de geblesseerde Ricco Gerritsen, maar met Rouke Bosma die sinds enige tijd weer een wedstrijd mocht spelen. Het ontbrak aan wedstrijdritme en het nodige geluk, maar zeker ook door de kwaliteiten van tegenstanders bleef Rouke puntloos. Ook Erik Verzijl, vorige week nog de grote man met drie zeges in Sittard, kon in zijn enkelspelen geen zege boeken. Wel won hij het dubbel samen met Dicky de Jong in drie games. Laatstgenoemde wist in zijn enkels te winnen van Wouter van de Mark en Rogier Kessel, maar in de laatste wedstrijd van de dag verloor hij van Jelle Goossens. SKF 2 staat met 22 punten op een gedeelde vierde plaats, dus dat wordt een spannende tweede helft van de competitie.

SKF 3 is dit seizoen erg wisselvallig en wilde met strijd laten zien dat de stand geen recht doet aan het niveau van de spelers. Tegen het gezellige Avanti 3 werden alle wapens ingezet en met resultaat. Na drie wedstrijden stond SKF 3 met 3-0 voor. Thijs van den Berg versloeg in vier games Marcel Does, Brenda Vonk won in een knotsgekke wedstrijd in vijven van David Saunders waarna Edwin Vonk vijf games speelde met twee punten verschil tegen Edu Lamtara. Gelukkig won hij een game meer dan zijn tegenstander. Het dubbel Thijs/Edwin was nog ongeslagen, maar ondanks matchpoints ging de wedstrijd met 13-15 in de vijfde game verloren. In de resterende wedstrijden kwam Edwin niet meer tot scoren, wel zuur dat zijn wedstrijd tegen Does op 10-10 in de vijfde eindigde met twee mazzelballen van de tegenstander. Brenda won haar twee wedstrijden en Thijs volgde knap haar voorbeeld. Na eerst Lamtara met 12-10 in de vijfde game te hebben verslagen was hij in de laatste wedstrijd helemaal los en hij versloeg Saunders in drie games. Coach Marc van den Berg kon tevreden zijn met de 7-3 overwinning. Door de zege stijgt het team naar een vierde plaats, een punt boven Avanti 3.

Aanstaande zaterdag zijn er weer thuiswedstrijden, de drie herenteams beginnen dan aan het tweede deel van de voorjaarscompetitie. De dames spelen een uitwedstrijd.

Zaterdag aanvang 15:00 uur:
Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 – Hilversum 2
SKF 2 – TOGB 1