Verslag landelijke seniorenteams SKF

Afgelopen zaterdag kwamen de vier herenteams in actie. Het was weer ouderwets druk in de zaal van SKF, vele supporters kwamen hun spelers aanmoedigen. Verder is het erg leuk om te zien dat er een aantal jeugdspelers bij de thuiswedstrijden komt kijken en meer dan regelmatig komt tellen (Rogier, Daniël en Niels, top gedaan weer mannen!).

SKF 1 zag dat tegenstander Tempo-Team 1, in tegenstelling tot de wedstrijd in Amsterdam, met een verzwakte opstelling achter de tafel verscheen. De wedstrijden tegen Joeri de Wagenaar en invaller Nick Klaver leverden weinig spanning op. Bij de wedstrijden tegen Mark Smith kon het publiek wel genieten van mooi tafeltennis. Pim Mostert kwam tegen de Engelsman met 2-1 voor in games, maar moest in de vijfde alsnog capituleren. Pieter van den Berg verloor in drie games, waarvan twee boven de tien. Arnoud Meijer kon met solide spel de wedstrijd in vieren winnend afsluiten. Omdat ook het dubbel werd gewonnen eindigde de strijd in 8-2 zege voor SKF 1. Het gat met de top 2 is waarschijnlijk nog steeds te groot waardoor SKF 1 genoegen zal moeten nemen met een derde plaats in de 1e divisie poule A.

SKF 1 2017
(Dikke zege voor SKF 1)

SKF 2 speelde tegen de aanstaande kampioen the Victory 1. Yannick Raaijmakers had een goede dag en wist tweemaal te zegevieren. Na winst op Hans den Blanken wist hij in zijn laatste wedstrijd ook nog het (soms iets te) rumoerige publiek uit Weesp stil te krijgen door een mooie wedstrijd met 12-10 in de vijfde game te winnen. Jasminka Oeij en invaller Thijs van den Berg konden niet bijdragen aan de score. Bij de tegenstander was Fjodor Rademaker een maatje te groot, al had Thijs goede kansen. Op een 1-1 stand in games kreeg hij op 11-10 een gamepoint, maar de geslepen Rademaker wist het tij toch nog te keren.

SKF 3 is begonnen aan een inhaalrace en wil er alles aan doen om degradatie te ontlopen. Zaterdag werd een goede eerste stap gezet, het sterke Assen 1 werd met 7-3 geklopt. Dicky de Jong kwam niet in de problemen en won zijn wedstrijden redelijk eenvoudig. Ricco Gerritsen speelde ijzersterk en werd met winst op Jan Meppelink en invaller Rémon Linnewiel beloond voor zijn harde werken. Jammer dat hij tegen Bob Eldering op een 1-1 stand in games een 8-3 voorsprong niet kon omzetten in winst. Erik Verzijl startte sterk met een duidelijke overwinning op Linnewiel en winst in de dubbel met Dicky. Hierna haperde de machine, ondanks kansen werd er verloren van Eldering, Meppelink was net wat te ervaren. De achterstand op de concurrentie bedraagt nu nog zes punten met drie speelronden te gaan. Spannend dus!

SKF 3 - Ricco
(Ricco goed met twee zeges)

SKF 4 gaat aan de leiding in de derde divisie en trof in Hotak’68 1 de nummer laatst. Dat dit niet alles zegt blijkt wel uit de wedstrijd van zaterdag, na een lange wedstrijd moesten beide teams genoegen nemen met een gelijkspel. Jeffrey Vonk had een goede dag, hij wist zijn drie wedstrijden te winnen. Tegen Gert Gosselink moest hij erg diep gaan, op wilskracht werd de wedstrijd in vijven over de streep getrokken. Marc van den Berg verloor zijn eerste wedstrijd in vijf games, maar na verlies in zijn tweede wedstrijd speelde hij een fantastische laatste pot die hij in drie games won. Ook won hij samen met Jeffrey het dubbel. Sharon Janssen had duidelijk een mindere dag en kwam niet tot scoren. Toch wel teleurgestelde gezichten bij de SKF-spelers na dit gelijke spel, maar de glimlach kwam snel terug toen bleek dat concurrent TTCV Herwaarden 1 een dikke nederlaag leed tegen de nieuwe nummer 2 op de ranglijst, Alexandria’66 1. Het gat bedraagt vijf punten met de ploeg uit Rotterdam.

Aankomende zaterdag spelen de teams weer een uitwedstrijd. Drie teams reizen samen af naar Hazerswoude om te strijden tegen Avanti. SKF 3 speelt de verre uitwedstrijd in en tegen Buitenpost (bovenin Friesland). De dames komen zondag ook weer in actie. In de thuiswedstrijd tegen het sterke TTV Lybrae Heerlen 1 is de inzet de derde plaats op de eindrangschikking, waardoor in de halve finales van de play-offs het sterke Dozy Den Helder/Noor 1 wordt ontlopen.

2017 SKF dames 1 website
(Deze dames (en Rinie) kunnen jullie steun goed gebruiken!