SKF jeugd op zaterdag maart

Afgelopen zaterdag kwamen de zeven jeugdteams van SKF in eigen huis in actie. Hierbij een verslag van deze speelronde.

SKF 1 heeft een lastig seizoen. Tegen het sterke Swift 1 kon er met een dikke overwinning nog meegedaan worden om de bovenste plaats, maar door de 2-8 nederlaag is de tweede plaats nu het hoogst haalbaar. Tegen de ploeg uit Deventer wisten Nick en Dani beide eenmaal te winnen. Ook verloren zij een wedstrijd in vijf games, waarbij Dani zelfs met 2-0 voorkwam met het jammer genoeg niet kon afmaken. Simon kwam niet verder dan gamewinst, wel bijzonder dat dit juist tegen de sterke kopman gebeurde.

De tegenstander van SKF 2 had gevraagd of de wedstrijd in de ochtend gespeeld konden worden. Alsnog kwam Hutaf 3 met twee spelers, waarvan een invaller. Voor Niels, Adrie en Kai waren broer en zus Stellaard een gemakkelijke prooi en de oneerlijke strijd werd met 10-0 gewonnen door SKF. Kai verloor in zijn twee wedstrijden zelfs geen game. Door de monsterzege stijgen ze naar een tweede plaats met nog een wedstrijd in de reguliere competitie te spelen. Een gelijkspel lijkt genoeg te zijn om een plek af te dwingen voor de play-offs.

Kai Lamers

(Kai met zijn SKF 2 verplettert Hutaf 3 met 10-0)

SKF 3 had de pech dat Tafeltennis Nijmegen 1 voor de tweede maal dit seizoen met hun sterke kopman achter de tafel verscheen. Waar hij de vorige keer nog onverslaanbaar bleek, nu lukte het Toine om deze speler in vier spannende games te kloppen. Ook zijn andere twee enkels werden in vier games gewonnen, Toine bleef dus weer ongeslagen in zijn enkel. Iris wist in haar laatste wedstrijd ook nog een punt aan de score toe te voegen. Hidde bleef helaas zonder zege. Een 4-6 nederlaag is toch een prima resultaat.

Toine van Viegen
(Reuzendoder Toine! Wint er weer 3)

SKF 4 versloeg SMD 2 met maar liefst 8-2. Mark en Rogier waren onklopbaar, al moest Mark daar wel een keer een 0-2 achterstand in games voor goedmaken. Lennart wist eenmaal te winnen, wel won hij met Mark de belangrijke dubbel.

Ook het vijfde team speelde tegen een team van TN, zij verloren met dezelfde cijfers van het derde team. Eelke startte met een nederlaag in vijf games, maar herstelde met toch nog twee zeges. Joël en Olaf winnen beide van een andere speler. Leuk detail, beide teams stelden een vierde speler op in het dubbel. Leuk om te zien dat het met de teamgeest van beide teams goed gesteld is!

SKF 6 verloor ook met het kleinst mogelijke verschil, hier was TCB 1 net iets sterker. Na drie wedstrijden waren de maximale 15 games gespeeld, maar het was TCB die met 0-3 voor kwam te staan. Stan wist vervolgens tweemaal, Matthian eenmaal. Manuel had vooral pech, hij verloor driemaal waarvan tweemaal in vijven. Niels kon als uitvaller toch bijdragen in de score door samen met Stan de dubbel te winnen.

Tot slot SKF 8, zij wisten wel te winnen, HTTC’71 2 werd met 6-4 verslagen. Daniël was hier de man of the match. Waar hij in de uitwedstrijden niet tot een zege kwam, tegen precies dezelfde tegenstanders wist hij nu ongeslagen te blijven in het enkelspel en in de dubbel. David wist tweemaal te winnen, Hermen verloor zijn drie wedstrijden allemaal in de vijfde game, waarbij twee keer zelfs met 10-12 in de vijfde.

Daniel van Klinken
(Daniël ongeslagen!)

Komende zaterdag spelen de jeugdteams van SKF weer een uitwedstrijd.