Verslag landelijke seniorenteams 9 en 10 april 2016

Dit weekend kwamen alle seniorenteams van SKF in actie in een uitwedstrijd. Drie herenteams wisten een zege te behalen en het tweede team moest genoegen nemen met een verlies. De dames speelden op zondag de eerste wedstrijd in de halve finale van de Eredivisie en daarin werd met 3-2 gewonnen.

Eredivisie: Dames 1 – VTV (3-2)
Net als in 2014 en 2015 treffen de dames in de halve finale om het landskampioenschap de dames van VTV. Brenda Vonk beet het spits af en trof een sterk spelende Tanja Helle. Deze wedstrijd ging met 3-0 verloren waarna Carla Nouwen met 3-1 wist te winnen van Sanne de Hoop. Tali Cohen verloor vervolgens in drie games van Jacintha de Hoop waardoor SKF, ietwat onverwacht, met een 2-1 achterstand de pauze inging. Na de pauze speelden Nouwen en Helle een mooie wedstrijd die uiteindelijk in drie spannende games door Nouwen werd gewonnen. In het beslissende duel maakte Vonk tot tweemaal toe een ruime achterstand goed en wist zij de derde game met ruimere cijfers binnen te halen. Door deze 3-2 overwinning kan SKF volgende week, bij winst, plaatsing voor de finale veiligstellen.

1e Divisie B: Heren 1 – Entact 1 (7-3)
Heren 1 kent een goed seizoen en lijkt af te stevenen op een veilige tweede plaats in deze eerste divisie. Dicky de Jong was tegen Entac in goeden doen en wist achtereenvolgens Tom Coenen, Thijs Smit en Arjan Schotmeijer. Pim Mostert en Pieter van den Berg voegden daar ieder twee punten aan toe doorzat zij Schotmeijer en Coenen wisten te verslaan. Zij bleken beiden niet opgewassen tegen het gevarieerde spel van Smit. Het dubbel werd in de beslissende vijfde game verloren door De Jong en Van den Berg waardoor de einduitslag op 7-3 werd bepaald. De voorsprong op de nummer drie bedraagt momenteel 12 punten waardoor het zeer aannemelijk is dat SKF zich handhaaft in de eerste divisie.

2e Divisie: Heren 2 – Bit.nl (4-6)
In deze spannende poule zijn vier teams verwikkeld in een degradatiestrijd en is elk punt belangrijk. Bit.nl trad aan met invaller Rémon Langius omdat Robertjan van der Heijden met een schouderblessure kampt. Zowel Rouke Bosma, Tali Cohen als Yorick Schurink wisten Langius te verslaan. Cohen wist daarnaast te winnen van Daan Heijmen, maar de overige wedstrijden werden in het voordeel van Bit.nl beslist. Het dubbel werd door Cohen en Bosma in de vijfde game verloren van het duo Loeve en Van der Heijden. SKF staat momenteel op een gedeelde vierde plaats en moet de komende twee wedstrijden goede resultaten neerzetten om handhaving in de tweede divisie af te dwingen.

3e Divisie: Heren 3 –SVE 2 (7-3)
In een poule met weinig spanning proberen de heren van team drie zich iedere week op te laden om alsnog een goed resultaat neer te zetten. Invaller Jeffrey Vonk bleef knap ongeslagen en wist te winnen van Jan Mulder, Christiaan Witteveen en Sean Bakker. Jasminka Oeij won haar wedstrijden van Mulder en Bakker maar verloor haar wedstrijd tegen Witteveen. Wouter Aangeenbrug won van Mulder maar kon niet voorkomen dat Bakker en Witteveen er met de winst vandoor gingen. Het dubbel werd door Oeij en Aangeenbrug in winst omgezet.

3e Dvisie: Heren 4 – HTC 1 (6-4)
Het vierde team maakt nog kans op het kampioenschap. Edwin Vonk wist te winnen van Simone Broersen en Nard Koppen maar verloor van Ryan Saheblal. Ook Marc van den Berg won twee partijen en hij versloeg Koppen en Saheblal. Etienne Bruinekreeft voegde daar één punt aan toe door  Koppen te verslaan. Het dubbel werd door Vonk en Van den Berg in winst omgezet. Doordat concurrent Tempo Team ook zes punten wist te behalen is de tussenstand niet gewijzigd en staat het vierde team nog altijd één punt achter op de koploper. Met nog twee wedstrijden te gaan belooft het een spannend slot te worden.