Uitslagen jeugd in speelronde 8

Afgelopen zaterdag was het dan zover. De eerste halve finales in de kampioensgroep werden gespeeld. Waar ruim 80 kilometer verderop in Zoetermeer favoriet Litac 1 de strijders van Taverzo 1 wist te verslaan werd in eigen huis de wedstrijd tussen SKF 2 en SKF 1 gespeeld. Is het leuk om tegen clubgenoten te spelen? Daar waren de meningen over verdeeld. Neem niet weg dat het een belangrijke strijd zou gaan worden waarbij vrienden even vijanden van elkaar zouden zijn. Maar natuurlijk met net zoveel sportiviteit als normaal. Over hoe de wedstrijd zou verlopen waren de meningen vooraf verdeeld. Kortom, tijd voor een mooie pot tafeltennis op niveau!

Dat Yannick een gouden handje heeft wist hij zaterdag wel te bewijzen. Driemaal was hij in drie games de sterkste. Een puike prestatie van Yannick die precies op tijd (eindelijk???) in vorm lijk te zijn. Felicia en Erik wisten net als Yannick driemaal te winnen, maar zij hadden daar iets meer speelminuten voor nodig. Zo won Felicia met 12-10 in de vijfde van Thijs en won Erik met 11-9 in de vijfde van Romano. Ook het dubbel ging met twee punten verschil in de vijfde game naar SKF 1. Conclusie, met een 10-0 kunnen de spelers van SKF 1 de datum 5 mei met een dikke rode stift markeren in de agenda, dan wordt de finale gespeeld in Hilversum. Komende zaterdag is nog wel de return, maar het moet wel heel vreemd lopen wil SKF 1 het ene benodigde puntje niet halen. SKF 2 zal ongetwijfeld een goede uitslag willen neerzetten in de return om te laten zien dat zij  zeker play-off waardig zijn, iets dat ze in de reguliere competitie wel hebben bewezen.

Naast deze wedstrijd was er nog een hele belangrijke wedstrijd op tafel 2. Koploper SKF 3 ontving runner-up Swift 1 en leek vooraf gemankeerd door de afwezigheid van Simon die nog steeds in Griekenland verbleef. “Leek” is misschien wel het belangrijkste woord uit de vorige zin, want invaller (en broertje) Jeffrey deed het voortreffelijk. Wist hij zijn eerste twee wedstrijden te winnen, in zijn derde ging hij maar net in vijven ten onder tegen de sterke Deventer kopman Colin Ligt. Jasper van de Loo was ook weer in grootse vorm. Zijn eerste twee wedstrijden gingen dik gewonnen. In zijn laatste kwam hij al snel met 2-0 voor, maar zoals vaker liet hij de tegenstander toch weer terug in de wedstrijd komen. Maar wat was nu een groot verschil, Jasper liet zich niet gek maken en met 11-5 maakte hij zijn hattrick compleet. Harm had het lastiger met tegenstanders die wel raad wisten met zijn nopjes, toch wist hij een belangrijk puntje toe te voegen aan het geheel. Door dit mooie resultaat staat SKF 3 met 10 punten voorsprong op de eerste plaats. Dat kan bijna niet meer verkeerd gaan!

Ook SKF 4 deed hele goede zaken in de strijd om het kampioenschap in de hoofdklasse. Treffers 2 werd met 9-1 naar huis gestuurd. Jeffrey (ook hier weer) en Ryan wisten net als in de eerdere ontmoeting hun drie tegenstanders te verslaan. Het grote verschil met de uitwedstrijd was Mitchel. Wist hij in Arnhem niet tot scoren te komen, zaterdag wist hij twee tegenstanders te verslaan. Door de monsterzege leidt SKF 4 met slechts een puntje voorsprong op Litac 2. Komende zaterdag om 10 uur…… SKF 4 – Litac 2! Komt allen kijken dus!

SKF 5 speelde tegen de aanstaande kampioen Hutaf 4. Tot 2-2 kwamen onze jongens goed mee, maar daarna was de koek helaas op. Winst van Samuel en de dubbel bleek vandaag het maximaal haalbare. Samuel had nog een tweede wedstrijd kunnen winnen, maar hij gaf zijn jarige tegenstander Bart Arnts een cadeautje door de vijfde game niet te winnen. De nederlaag is geen enkel probleem, Samuel, Niels en Luca blijven gewoon goed meedraaien in de tweede klasse. De mannen van SKF 7 speelden tegen de grote jongens van Hercules 4. Alleen Olaf kon uiteindelijk een wedstrijd winnend afsluiten. Marnix en Manuel kwamen helaas ditmaal niet tot scoren. Tot slot, SKF 8 verloor de topper in de vijfde klasse van GTTC Groesbeek 2 met 4-6, waardoor de achterstand op deze gasten is opgelopen tot vier punten. Toine maakt het niet uit hoe goed de tegenstanders zijn, hij wist cooltjes zijn drie wedstrijden te winnen. Ook Iris wist er knap een punt aan toe te voegen. Stan speelde zoals altijd fris en fruitig en met een grote smile op zijn gezicht, maar een overwinning kwam er helaas niet.