Verslag landelijke seniorenteams 8 en 9 oktober 2016

Dit weekend speelden de landelijke seniorenteams van SKF allen een thuiswedstrijd. Waar de dames een overwinning behaalden op AnytimeFitness/Westa konden de herenteams niet tot winst komen. Het eerste en tweede herenteam moesten genoegen nemen met een gelijkspel waar team drie en vier een ruime nederlaag moesten incasseren.

Eredivisie: Dames – AnytimeFitness/Westa  (5-1)
De tegenstander trad aan zonder kopvrouw Li Nan Sun maar met Amber van de Velde en de jonge Karlijn van Lierop en Emma van der Zanden. Brenda Vonk kwam deze middag niet in de problemen en wist zowel te winnen van Van der Zanden als Van der Velde. Jasminka Oeij won haar eerste wedstrijd van Van Lierop maar kon niet voorkomen dat Van der Zanden er in de vijfde game met de winst vandoor ging. Tali Cohen maakte tegen Van der Velde drie matchpoint ongedaan en kon ook pas in de vijfde game winnen van Van Lierop. Uiteindelijk behaalde SKF daarmee toch de gewenste ruime overwinning. In de tussenstand staat SKF nu derde met een wedstrijd minder gespeeld dan de nummers één en twee. Op 15 oktober wacht de uitwedstrijd tegen Hilversum, de huidige nummer vijf.

1e Divisie B: Heren 1 – Scylla 2
Gelet op de tussenstand was het zaak om zoveel mogelijk punten te behalen tegen de concurrent in de degradatiestrijd. Pim Mostert kende een goede middag en won zowel van Kim Vermaas als Joost van Santen. In zijn derde wedstrijd moest hij echter de winst laten aan Tiis van der Werf. Pieter van den Berg voegde daar ook twee punten aan toe door te winnen van Van Santen en Van der Werf. Brenda Vonk kon helaas niet tot winst komen. Doordat het dubbelspel door Mostert en Van der Berg in winst werd omgezet behaalde de heren alsnog een gelijkspel. In de tussenstand staat SKF nog steeds op de laatste plaats met vier punten achterstand op de veilige vierde plaats. Op 22 oktober wacht de thuiswedstrijd tegen Disnierats.

2e Divisie: Heren 2 – Red Stars 1 (5-5)
Van tevoren was er een teleurstelling voor het tweede team doordat Rouke Bosma als gevolg van een blessure niet mee kon spelen. Er werd een beroep gedaan op invaller Ian de Graaf. Hij bleek van ongekende waarde en wist te winnen van Tom Thijssen en Frank van der Vleuten. Aan de zijde van Red Stars bleek Ronald Bogaard ondanks enkele spannende wedstrijd ongenaakbaar. Tali Cohen won haar overige twee wedstrijden van Van der Vleuten en Thijssen en ook Schurink wist Van der Vleuten te verslaan. Doordat het dubbelspel verloren ging moest het tweede team genoegen nemen met een gelijkspel. In een poule waar een 5-5 eerder regel dan uitzondering is belooft het nog lang spannend te blijven. Koploper is VVV. SKF volgt op een gedeelde tweede plaatst maar heeft slechts twee punten voorsprong op de nummer zes; Avanti 2.

2e Divisie: Heren 3 – US 1 (0-10)
Een nederlaag had men verwacht tegen het sterkte team van US, maar toch was het jammer dat er geen punt kon worden behaald. Edwin Vonk bleef als gevolg van een blessure aan de kant. Marc van den Berg kwam het dichtst bij een overwinning maar bleef ondanks enkele goede wedstrijden met lege handen achter. Jasminka Oeij en Jeffrey Vonk konden ook niet winnen van Pieter Danes, Dylan Kret en Tycho Dekkers. In de tussenstand staat SKF zesde en bedraagt de achterstand op de nummer vier inmiddels al 12 punten. Op 22 oktober volgt de uitwedstrijd tegen SVE en daar zal SKF zoveel mogelijk punten willen behalen.

3e Divisie: Heren 4 – SV Red Star ’58 (1-9)
Het vierde herenteam had Ian de Graaf uitgeleend aan het tweede team en kende verder een off-day. Meerdere wedstrijden werden in de vijfde game beslist maar telkens in het nadeel van SKF. Waar de drie voorgaande wedstrijden met ruime cijfers werden gewonnen keek SKF uiteindelijk tegen een 9-0 achterstand aan en was het Vincent van Kuijk die vanwege een blessure de laatste wedstrijd niet speelde. Wouter Aangeenbrug, Etienne Bruinekreeft en Max van Amerongen konden zelf niet tot winst komen. Ondanks deze zware nederlaag staat SKF, samen met Amstelveen en Avanti 3 nog aan kop in deze derde divisie. Op 22 oktober zal het team zich tegen HTTV-070 willen revancheren voor deze zware en onverwachte nederlaag.