BC Ronde 5: over kousen, gekakel en debutanten

Het was een mooie tafeltennisavond in de SKF-speelzalen. Acht wedstrijden werden afgewerkt en er gebeurde werkelijk van alles. We zijn nu op de helft van de najaarscompetitie en er begint wat afscheiding te komen in de verscheidene poules. In de A-poule lijkt de strijd te gaan tussen het team van Van Dam Sierbestratingen en Sassenus Packaging. Laatstgenoemde ploeg heeft nog een wedstrijd te goed en lijkt het enige team dat Van Dam van de titel af kan houden. Van Dam won met 5-0 van HZW. Sjon Willemsen en Wim van Damwaren beiden in topvorm. Ad van Tuil kon alleen tegen Wim dicht bij komen. Hardeman 1 won met 5-0 van Aristo. Vooral de twee overwinningen van Mark Westerink waren zeer welkom. Aan de zijde van Kevin van de Lustgraaf hadden ze geen kind aan Mario van Popering en Bert ter Haar. Sassenus leverde slechts een puntje in tegen PinQ. Dat ene puntje komt op naam van jacco de Gooijer die won  van Marc Sassenus. het competitiedebuut van Dick van Ommeren leverde hem geen punten op.
In de B-poule ligt de weg naar het kampioenschap en de promotiewedstrijd volledig open voor Hardeman 2. na vier wedstrijden staan er 20 punten achter hun naam. De topper tegen Breman werd dus 5-0, maar een walk-over was het absoluut niet. Zo kreeg Mano Martina matchpoints tegen Wim Wesselo, maar die kon op het laatst toch nog enige toverballen produceren. Nationale Nederlanden behaalde de maximale score tegen Van Hunnik 1. Eveline Roseboom en de debuterende Brenda Ditewig waren niet opgewassen tegen het geroutineerde spel van Joop Spijker en Niek Edelenbosch. Laatstgenoemde haastte zich overigens te zeggen dat zijn spel op kousenvoeten niet gebaseerd was op enig materieel gebrek, maar puur op vergeetachtigheid. Voskuilen won met 3-2 van De Indruk 1 en haakt daardoor weer bij de middenmoot in B aan. Het was een spannende wedstrijd, waarin vier wedstrijden in drie games werden beslist. Omdat alle spelers een potje wonnen was de dubbel Bert Blankestijn en Jan van de Staaij beslissend. Opmerkelijk dat Jelle van de Coelen  in de match tegen Jan de tweede game met maar liefst 21-4 verloor, maar dat in de beslissende game alsnog kon rechttrekken.
Twee wedstrijden in de C-poule, maar we hebben wel geweten dat die gespeeld werden. Team De Gooijer en De Indruk 2 speelden tegen elkaar: 3-2. Het was gezellig tijdens die wedstrijd. het was heel erg gezellig tijdens die wedstrijd. En wanneer je dan de situatie krijgt dat Susette Hooijer en Marianne van de Brink tegen elkaar spelen met Ilona Ditewig achter het telraam, dan weet je dat er een serieuze poging wordt ondernomen om het wereldrecord ‘aantal uitgesproken woorden voor, tijdens en na een wedstrijd’ te verbreken. We kunnen zeggen: het is gelukt! Tussen de nieuwtjes door behaalde Susette de overwinning. Roelof van Leersum zag het allemaal hoofdschuddend aan en scoorde de twee punten voor De Gooijer. Ponsen 1 blijft kansrijk voor het kampioenschap in C door de 3-2 overwinning op Van Hunnik 2. Adrie van Dorp verloor twee keer zeer nipt van Ton Snijders en Greet Roseboom.
Aankomende donderdag ronde 6 van onze competitie. Komt allen, het begint zo langzamerhand echt een avondje uit te worden!