Verslag landelijke seniorenteams 26 maart 2016

Afgelopen zaterdag speelden de landelijke herenteams een uitwedstrijd. Het eerste en derde herenteam wonnen met ruime cijfers in Hilversum en het vierde herenteam behaalde een gelijkspel tegen Tempo Team. Het tweede herenteam kwam niet in actie omdat de wedstrijd tegen GTTC de week ervoor al werd gespeeld.

1e Divisie B: Heren 1 – Hilversum 2 (8-2)
Het eerste herenteam behaalde in de thuiswedstrijd tegen Hilversum nog een gelijkspel. In deze wedstrijd ging het aanzienlijk beter. Pieter van den Berg bleek in vorm en wist zonder al te grote problemen zijn wedstrijden tegen Lars Adema, Frank van der Wurff en Wilfred Schipper in winst om te zetten. Ook Dicky de Jong liet zien van waarde te zijn door zijn drie wedstrijden te winnen. Brenda Vonk voegde daar twee winstpartijen aan toe door te winnen van Adema en Van der Wurff. Haar wedstrijd tegen Schipper ging verloren. Het dubbelspel was een prooi voor Hilversum dat in drie games won van het duo De Jong/Van den Berg. Door deze ruime overwinning staat SKF nog altijd op de tweede plaats in deze eerste divisie en hebben de heren vijf punten voorsprong op de nummer drie, Entac.

3e Divisie: Heren 3 – Hilversum 4 (8-2)
Voor het derde herenteam kent de competitie weinig spanning. Duidelijk is dat FTTC het kampioenschap binnen gaat halen. Tegen Hilversum was Max van Amerongen in vorm. Hij won zowel van Rene van de Velde, Raymond van Putten en Pieter Salentijn. Wouter Aangeenbrug voegde daar twee winstpartijen aan toe door te winnen van Van de Velde en Salentijn. Jasminka Oeij verloor haar eerste wedstrijd van Salentijn maar won vervolgens wel van Van de Velde en Van Putten. Het dubbel werd door Aangeenbrug en Oeij gewonnen waardoor de einduitslag op 8-2 werd bepaald. SKF staat nu tweede in de tussenstand en de achterstand op koploper FTTC is inmiddels opgelopen tot 17 punten.

3e Divisie: Heren 4 – Tempo Team 2 (5-5)
Het vierde herenteam maakt nog kans op het kampioenschap in de derde divisie. Doordat Tempo Team aantrad zonder kopman John Uyleman waren er kansen op een overwinning. Het bleef echter bij een gelijkspel. Aan de zijde van Tempo Team bleek Istvan Borsi een onneembare horde. Hij wist zijn drie wedstrijden te winnen. Etienne Bruinekreeft en Jeffrey Vonk wisten de resterende partijen tegen Joeri de Wagenaar en Marijn van der Ruijt te winnen. Marc van den Berg voegde daar een punt aan toe door te winnen van Van der Ruijt. Het dubbelspel werd verloren. In deze competitie staat het vierde team nu op een tweede plaats met één punt achterstand op koploper De Treffers.