SKF jeugd in speelronde 6

Afgelopen zaterdag werden de eerste returnwedstrijden gespeeld in de jeugdcompetitie. Een mooie kans om een beter resultaat neer te zetten tegen de tegenstanders waar we tegen zijn begonnen. De twee teams uit de kampioensgroep speelden hun wedstrijd al een week eerder en waren dit weekend dus vrij.

SKF 3 speelde tegen TTVN Nieuwegein 1 en wilde tegen deze laagvlieger veel punten pakken om zo de koppositie te verstevigen. Simon gaf het goede voorbeeld door zijn drie wedstrijden in drie games te winnen. Jasper scoorde ook een hattrick, maar moest daar in zijn laatste wedstrijd wel een 0-2 achterstand in games voor goed maken. Harm won twee wedstrijden, zijn laatste ging met 10-12 in de vijfde game verloren tegen een sterk spelende Sharon van Zelderen. Wel dubbelde hij met Jasper naar een mooie zege. Door de 9-1 overwinning leidt SKF 3 in de landelijk C met vijf punten voorsprong op Swift. Op naar het kampioenschap!

Ook SKF 4 draait erg goed en door de 7-3 overwinning op Hutaf 3 staan ze gedeeld bovenaan in de hoofdklasse. Het landelijke toneel lonkt! Net als zijn grote broer Simon won Jeffrey zijn drie wedstrijden, waarbij de laatste tegen verdediger Matthijs van Hilten een hele mooie was. Ryan en Mitchel waren niet bestand tegen de noppen van Matthijs, maar de twee andere spelers werden wel verslagen. Een heel knap resultaat van SKF 4 dat in de eerste wedstrijd nog met 1-9 verloor van het team uit Huissen.

SKF 5 kwam tegen het sterke SMD 2 met 3-2 voor, maar daarna ging het alsnog mis. De resterende wedstrijden gingen verloren. Luca, Niels en Samuel wisten alle drie een wedstrijd te winnen. Kai was de grote man voor SKF 6 in de met 7-3 gewonnen wedstrijd tegen Hutaf 7. Waar hij uit nog zijn drie wedstrijden verloor was hij nu heer en meester tegen de meiden uit Huissen. Adrie had ook een goede dag met twee zeges. Matthijs, normaliter de sterkste van het team, had niet helemaal zijn dag maar wist toch nog wel een wedstrijd te winnen. Door de zege staat SKF 6 gedeeld aan kop met Hutaf 7. Zevenaar 1 staat op slechts een punt achterstand. Dat wordt een spannend slot!

Waar SKF 7 bij de start van de competitie nog de punten deelde, nu wonnen Olaf, Marnix en Manuel met 8-2 van Taflan 1 uit Langenboom. Olaf en Marnix waren niet te kloppen, Manuel bleef niet ver achter met twee zeges. Tot slot SKF 8, dat won met 6-4 van Zevenaar 3. Iris was in topvorm en bleef ongeslagen. Toine wist tweemaal te winnen en ook Stan pakte weer zijn potje mee.