Verslag landelijke seniorenteams 17 en 18 september

Dit weekend ging de najaarscompetitie officieel van start. Voor SKF werd al snel duidelijk dat drie van de vijf teams dit seizoen tegen degradatie gaan strijden. Voor het damesteam en het vierde herenteam wordt het nog de vraag welke mogelijkheden er dit seizoen zijn.

Eredivisie: Dames 1 – TTV Lybrae Heerlen (3-3)
Dat SKF de komende maanden niet over Carla Nouwen kan beschikken was bekend. Het wordt daarom nog afwachten hoe SKF het dit seizoen zal doen ten opzichte van de voorgaande jaren. Tegen TTV Lybrae Heerlen bleek Tali Cohen in goede vorm. Zij wist nieuwkomer Yun Zhang (afkomstig van landskampioen Dozy Den Helder) in de vijfde game te verslaan en won ook haar tweede wedstrijd van Laura van Oppen. Jasminka Oeij wist ook te winnen van Van Oppen maar kwam in vier games net tekort tegen Rachel Gerarts. Nieuwkomer aan de zijde van SKF van Kapo Yu. Zij verloor de eerste wedstrijd met 20-18 in de vijfde game van Gerarts en kwam tekort om Zhang te verslaan. De einduitslag werd daarmee op 3-3 bepaald. Op 25 september speelt SKF een thuiswedstrijd tegen Scylla.

1e Divisie B: Heren 1 – Hercules 1 (2-8)
Het eerste herenteam begon het seizoen tegen de titelkandidaat bij uitstek, Hercules. Pieter van den Berg bleek in vorm en hij wist te winnen van zowel Herm Aalders als Jelle Bosman. Zijn wedstrijd tegen Jurgen Pastoors ging verloren. Dicky de Jong en Brenda Vonk konden ondanks gamewinst niet tot winst komen en moesten al hun tegenstanders feliciteren. Ook het dubbelspel ging verloren waardoor SKF met een 2-8 nederlaag huiswaarts keerde. Op 24 september volgt de thuiswedstrijd tegen het eerste team van Tempo Team.

2e Divisie: Heren 2 – VVV 1 (4-6)
Het tweede team strijdt dit seizoen om handhaving in de tweede divisie. VVV strijdt al jaren om de titel in de eerste divisie maar kan helaas nog niet beschikken over Nolan Schultz. Aan de zijde van VVV bleek Matthijs van der Heijden de sterkste. Hij wist zowel Rouke Bosma, Alice Barendregt als Yorick Schurink te verslaan. Schurink wist wel te winnen van Werff Thomas en Patrick Bruijne. Ook Bosma en Barendregt wisten Bruijne te verslaan. Het dubbelspel ging verloren waardoor de eerste nederlaag een feit werd. Volgende week speelt het tweede team tegen het tweede team van Avanti.

2e Divisie: Heren 3 – Entac 1 (2-8)
Het tweede herenteam krijgt het vermoedelijk zwaar deze competitie en verloor vorige week in een vooruit gespeelde wedstrijd van JCV. Titelkandidaat Entac trad aan met een invaller; Jerfy Schmitz. Zowel Edwin Vonk als Marc van den Berg wisten Schmitz te verslaan. Zij konden helaas niet voorkomen dat Joost Geesing en Thijs Smit ongeslagen bleven. Jeffrey Vonk kwam dit weekend helaas niet tot winst. Na twee wedstrijden heeft SKF nu vier punten. De eerstvolgende wedstrijd is op 1 oktober.

3e Divisie: Heren 4 – De Treffers (R) 1 (9-1)
Het vierde herenteam komt opnieuw uit in de vierde divisie en zal proberen mee te doen om het kampioenschap. De Treffers trad aan zonder hun kopman Rico van Veen waardoor SKF voldoende kans zag op een ruime overwinning. Wouter Aangeenbrug en Ian de Graaf bleven ondanks enkele zware wedstrijden ongeslagen. Zij wisten zowel Marcel Warmerdam, Paul de Jong als Sander van der Meer te verslaan. Max van Amerongen voegde daar twee punten aan toe door te winnen van De Jong en Van der Meer. Warmerdam bleek nog te sterk voor van Amerongen. Doordat het dubbel ook werd gewonnen was de 9-1 overwinning een feit. Op 24 september wacht de thuiswedstrijd tegen het derde team van Avanti.