Verslag landelijke herenteams 1 oktober 2016

Landelijke heren SKF moeten strijden tegen degradatie
Heren 3 als uitzondering op kampioenskoers in derde divisie

Dit weekend speelden de landelijke herenteams een uitwedstrijd. Waar heren 4 de reeks ruime overwinningen een goed vervolg gaf, moesten heren 1 en 3 opnieuw genoegen nemen met een nederlaag. Het tweede herenteam speelde gelijk.

1e Divisie B: Heren 1 – Pecos 1 (3-7)
Het eerste herenteam trad aan tegen Pecos en moest strijden voor ieder punt. Maar liefst zes wedstrijden werden pas in de beslissende vijfde game beslist. Pim Mostert was aan de zijde van SKF deze wedstrijd de sterkste. Hij wist zowel Jop van der Wiel als Youri Soons te verslaan. Pim Mostert voegde daar nog een punt aan toe door Van der Wiel te verslaan. Aan de zijde van Pecos bleef Tony Nader ongeslagen. Brenda Vonk kon helaas niet tot winst komen. Het dubbelspel werd door Van den Berg en Vonk verloren. Door de 7-3 nederlaag staat SKF momenteel op de laatste plaats in deze eerste divisie, met zes punten achterstand op de veilige vierde plek. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen Scylla 2.

2e Divisie: Heren 2 – Never Despair 1 (5-5)
Het tweede herenteam komt uit in een poule waar de verschillen klein zijn en geen enkel team nog meer dan zes punten heeft behaald. Aan de zijde van Never Despair bleek Gabor Martens zaterdag een onneembare horde. Yorick Schurink en Alice Barendregt wisten wel te winnen van Tony Hou Xuan en Pim Kuipers. Tali Cohen verloor nipt van Hou Xuan maar wist wel Kuipers te verslaan. Doordat het dubbelspel verloren ging bleef het uiteindelijk bij een gelijkspel. In de tussenstand staat SKF gedeeld tweede, maar de voorsprong op de nummer zes bedraagt slechts twee punten. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen Red Stars.

2e Divisie: Heren 3 – Belcrum 1 (2-8)
Opnieuw een zware nederlaag voor het derde herenteam. Jeffrey Vonk kon tegen Belcrum helaas zijn eerste overwinning nog niet behalen en moest zowel Lennart Slaats, Twan Jansen als Erik van Opstal feliciteren. Zowel Marc van den Berg als Edwin Vonk wisten één overwinning te behalen door achtereenvolgens van Lennart Slaats en Erik van Opstal te winnen. Helaas moest Edwin Vonk noodgedwongen een wedstrijd staken als gevolg van een blessure. Omdat ook het dubbelspel verloren ging werd de einduitslag op 8-2 in het voordeel van Belcrum beslist. SKF staat momenteel op een zesde plaats met 8 punten achterstand op een veilige vierde plaats. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen US, de huidige nummer twee.

3e Divisie: Heren 4 – Amstelveen 1 (7-3)
Het vierde herenteam staat aan kop in de derde divisie en wil deze lijn uiteraard blijven aanhouden. Ook tegen Amstelveen werd de reeks overwinningen voortgezet. Zowel Ian de Graaf, Etienne Bruinekreeft als Max van Amerongen wisten te winnen van Ladi Prorok en Ryan Saheblal. Geen van de drie kon Brian van de Heuvel verslaan waardoor Amstelveen wel drie punten behaalde. Het dubbelspel werd wel gewonnen waardoor de einduitslag op 7-3 in het voordeel van SKF werd beslist. Na drie wedstrijden heeft SKF een voorsprong van vijf punten op de nummer 2, Amstelveen. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen HTTV-070, de huidige nummer 6.