Verslag 22 september 2016

Oei, deze was blijven liggen. Dus nu eerst het verslag van de voorlaatste speeldag op 22 september, later volgt het verslag van de laatste speelronde:
Vorige week donderdag was het ouderwets vol. Negen wedstrijden werden er gespeeld en dat betekende dat alle ploegen in actie kwamen. In de C-poule haalde Ponsen 1 uit tegen Van Hunnik 2. Adrie van Dorp en Allard Looije wonnen beiden hun partijen. Greet Roseboom won nog wel de eerste game van Adrie, maar die nam met twee keer 21-10 hard revanche voor die eerste game. Florian Scholten en Henk van Tent kenden geen problemen met Susette Hooijer en Ilona Ditewig. Het was een zeer regelmatige overwinning voor de twee heren. Ponsen 2 won dus met 5-0 van De Indruk 2. Zonled won tenslotte van het De Gooijer-team met 4-1. Jan van de Lustgraaf won beide partijen. Namens De Gooijer redde Roelof van Leersum de eer door Ron van Emmerik te verslaan.
In de B-poule blijft Hardeman-2 zonder puntverlies. Kees Verzijl werkte in de eerste enkelpartij twee matchpoints weg tegen Joop Spijker en legde daarmee de basis voor de 5-0 overwinning op Nationale Nederlanden. Mano en Fabio Martina blijven het namens Breman dit seizoen ook geweldig doen. Zij wonnen tegen De Indruk met 5-0 en bleven hierdoor aan de kop van de ranglijst. In de derde B-wedstrijd won Voskuilen met 3-2 van Van Hunnik 1. De twee punten van Van Hunnik werden binnengehaald door Sander Heijnekamp. Eveline Roseboom moest nipt de meerdere erkennen in Bert Blankestijn en Jan van der Staaij. De heren wonnen ook het dubbel waarmee de teamoverwinning werd veilig gesteld.
Hardeman 1 haalde in de A-poule de eerste overwinning. Van Dam werd met 3-2 verslagen. Mark Westerink bleef zonder punten, maar de wedstrijd tegen Wim van Dam was er een om in te lijsten. Na de 29-27 van Wim in de tweede game was het verzet van Mark gebroken. Kevin van de Lustgraaf sloeg twee punten binnen. Jasper van de Loo en Ad van Tuil speelden namens HZW tegen het team van PinQ. Het werd uiteindelijk 3-2 voor Jacco en Thijs. De jonge Jasper van de Loo won keurig van Jacco de Gooijer met 24-22 in de derde game.