Verslag jeugdwedstrijden zaterdag 30 maart

Alle zeven jeugdteams speelden afgelopen zaterdag in eigen huis tijdens de zevende speelronde. Hierbij een verslag van hoe het ze verging.

SKF 1 greep de laatste wedstrijd van de reguliere competitie aan om haar eerste overwinning in de kampioenspoule te boeken. Tegenstander HelwegenPeters/Westa 1 werd met 3-7 huiswaarts gestuurd. Djen, Nick en Jeffrey wisten allen tweemaal te winnen, het dubbel Djen/Nick zorgde voor het zevende punt. SKF 1 zal de komende drie weken in de play-downs strijden.

Ook de hoofdklasse van Gelre is een poule van 8, hierin komen zowel SKF 2 als SKF 3 uit. En het is fantastisch om te melden, beide teams eindigden in de top 4 en mogen de komende drie weken in de play-offs uitkomen. SKF 2 moest het tegen Bit.nl 3 doen zonder Niels en Aniek. Gelukkig wilde reserve Adrie nog wel een keer aantreden en wilde Maickel nadat hij in de ochtend in zijn eigen team speelde ook nog wel in de middag een balletje slaan. Dat het uiteindelijk 5-5 werd was natuurlijk mooi. Toine kwam de hele middag niet in de problemen, hij wist zijn drie wedstrijden redelijk eenvoudig te winnen. Maickel (zelf 2e klasse spelend) verraste met een zege in zijn eerste wedstrijd en wat nogal wat pech in zijn tweede pot die hij met 12-10 in de vijfde game verloor. Adrie won juist zijn eerste wedstrijd nipt (15-13 in de vijfde) om vervolgens zijn tweede wedstrijd in evenveel games te verliezen. De 5-5 van SKF 3 was ook voldoende voor plaatsing. Rogier heeft een fantastisch seizoen, maar nu ging het een keer wat minder. Kan gebeuren! Iris en Bastian wisten beide tweemaal te winnen en samen dubbelde ze het vijfde punt bijeen. Bastian scoorde bijna een hattrick, maar de kopman van Hercules 3 was met 10-12 in de vijfde game de gelukkigste. Iris wist juist een wedstrijd met 12-10 in de vijfde game te winnen, dus wat dat betreft was de 5-5 een eerlijke uitslag. Naast de twee teams van SKF bestaat de play-offs uit ONI 1 en Hercules 3.

SKF 4 verloor tegen het eerste team van Shot met 3-7. Hidde, Lauren en Mark wonnen allen een wedstrijd, apart genoeg allemaal van een andere speler. Zij eindigden hierdoor op een 6e plaats in een poule van 8 en mogen de komende tijd strijden tegen de onderste ploegen uit de poule.

SKF 5 haalde keihard uit tegen Treffers 4. De ploeg uit Arnhem kreeg maar een puntje mee naar huis, Daniël was zo sociaal om de tegenstander een eretreffer te laten maken. Maickel en Manuel bleven gemakkelijk overeind en dubbelden samen ook naar een overwinning. SKF 5 stijgt door de monsterzege naar een derde plaats.

Waar SKF 6 de vorige keer nog de punten deelde met Sethone 1, nu was de tegenstander met 1-9 te sterk. Joël kwam tot tweemaal toe in een vijfsetter terecht, maar verloor deze onfortuinlijk. Eelke kwam zelfs een keer met 2-0 in games voor, maar verloor met 10-12 in de vijfde game. Olaf zat met zijn gedachten ergens anders (hoort ook af en toe op die leeftijd…..). Het dubbel leverde wel een punt op voor SKF 6.

Tot slot SKF 7, zij versloegen Sethone 2 met 6-4. De tegenstander kwam met twee man, dus mocht iedereen een keer tegen beide spelers spelen. Joran en Hugo deden dat het beste, zij wisten beide tegenstanders te verslaan. Just liet zich eenmaal feliciteren. Bernard had wat pech, beide wedstrijden gingen net in vijf games verloren. Wel dubbelde hij met Hugo naar een spannende 12-10 zege in de vijfde game!