Verslag jeugdwedstrijden zaterdag 17 maart

Afgelopen zaterdag kwamen de jeugdteams weer in actie. SKF 5 was vrij en SKF 4 speelde op vreemde bodem, de andere teams mochten in eigen huis de strijd aangaan. Hierbij een kort verslagje.

Het eerste jeugdteam kreeg Red Stars 2 op bezoek en deelde de punten met de ploeg uit Limburg. Al snel werd er een 4-1 voorsprong genomen, maar deze kon niet verder worden uitgebouwd. Nick en Dani zorgden voor de complete Veenendaalse productie door ieder tweemaal te winnen en samen de dubbel winnend af te sluiten. Beide verloren hun derde wedstrijd met twee punten verschil in de vijfde game. Simon kwam er jammer genoeg niet aan te pas en moest genoegen nemen met eenmaal gamewinst.

SKF 2 versloeg Bit.nl 2 met maar liefst 9-1. Anders dan de uitsloeg doet vermoeden was het een mooie strijd waarbij het niveau niet altijd ver van elkaar af lag. Adrie en Niels wonnen hun drie wedstrijden, Kai bleef niet ver achter met twee zeges en dubbelde samen met Niels naar een overwinning.

SKF 5 Niels

SKF 3 verloor van het sterke Hercules 3. In een hele snelle wedstrijd (maar liefst acht wedstrijden werden in drie games beslist) werd het uiteindelijk 4-6 voor de Achterhoekers. Toine deed iets wat hij tot dan toe pas een keer had gedaan, namelijk een enkel verliezen. Wel won hij overtuigend zijn twee andere wedstrijden. Iris en Hidde wonnen eenmaal. Het dubbel was heel spannend maar werd door Toine en Hidde in vijf games verloren.

SKF 4 speelde als enige een uitwedstrijd, het sterke Zevenaar 2 was daarin met 9-1 te sterk. Rogier en Lauren vochten voor wat ze waard waren, maar konden geen punten bijdragen. Lennart wist in zijn laatste wedstrijd de eer te redden.

SKF 6 boekte voor het eerst dit seizoen een overwinning. Onder aanvoering van Stan werd Treffers 4 met 7-3 teruggestuurd naar Arnhem. Stan was in bloedvorm en verloor slechts een game. Manuel was erg dichtbij een hattrick, twee wedstrijden werden gewonnen maar de derde ging met 10-12 in de vijfde game alsnog naar de tegenstander. Ook Niels was succesvol met twee zeges. Het dubbel blijft een aandachtspuntje, net als in alle voorgaande wedstrijden werd deze verloren.

Stan Robbers in actie

Het sterke Essentia 2 had tot op heden pas vier punten gemorst, SKF 8 zorgde voor een ruime verdubbeling van dat aantal door met 5-5 gelijk te spelen. Daniël raakt steeds meer in vorm, ook nu was hij erg succesvol met twee zeges. David en Hermen wonnen beide eenmaal, waarbij David keurig een 1-2 achterstand in games wist goed te maken. Daniël en David wonnen samen het spannende dubbel met 12-10 in de vijfde game. Knap gedaan mannen!

Aanstaande zaterdag wordt het erg druk in de zaal van SKF, alle teams zullen een thuiswedstrijd spelen. Vier wedstrijden in de ochtend, drie in de middag. Alle support is welkom!