Landelijke seniorenteams SKF boeken wisselende resultaten.

Afgelopen zaterdag kwamen de vier landelijke herenteams en het damesteam van SKF in actie. De dames hadden in Zoetermeer een zeer gemakkelijke middag en versloegen het onderaan staande HSC/HET-IT Taverzo met 6-0. Jasminka Oeij, Melanie Bierdrager en Sharon Janssen waren verantwoordelijk voor de maximale zege. Met nog twee wedstrijden te gaan staat SKF op een derde plaats, op slechts twee punten van TTV Lybrae Heerlen. VTV volgt op drie punten en heeft nog wel een wedstrijd tegoed. Kortom, het slot van de competitie zal zeer spannend worden.

Het eerste herenteam had ruim vijf uur nodig om het Apeldoornse de Veluwe 1 met 7-3 te verslaan. Pieter van den Berg, Arnoud Meijer en Pim Mostert wonnen allen tweemaal en ook het dubbel leverde een punt op. Er zat nog wel meer in, maar de drie verloren wedstrijden gingen allen in vijven verloren, waarbij Pieter tegen ex-international Paul Haldan een 9-6 voorsprong in de vijfde game niet kon afmaken. Arnoud verloor van dezelfde Haldan, Pim verloor alleen van het jeugdige talent Lode Hulshof. Zijn zege op de sterke Haldan was een hele fraaie.

SKF 2 ging op volle oorlogssterkte naar Utrecht maar zag tegenstander SVE 1 er toch verassend met een 6-4 zege vandoor gaan. Rouke Bosma wist tweemaal te winnen waarbij de zege op oud-SKF’er Ian de Graaf een spannende was. Carla Nouwen won alleen in haar laatste wedstrijd van Quinten van Dissel. Brenda Vonk kwam niet tot scoren, een 2-0 voorsprong tegen de Graaf was niet genoeg en de wedstrijd ging met 10-12 in de vijfde game alsnog verloren. Het dubbel bleek wel een prooi voor SKF.

SKF 3 heeft een lastig seizoen, tegen hekkensluiter Blauw-Wit 1 werd voor de derde maal dit seizoen een nederlaag geleden. Erik Verzijl zorgde met twee enkelspelzeges ervoor dat de schade nog enigszins beperkt bleek. Tegen de sympathieke 73 jarige Jaap van Hummel moest een matchpoint worden weggewerkt met een mazzelbal om het vervolgens met 13-11 af te maken. Thijs van den Berg en Ricco Gerritsen kwamen beide wel dichtbij, maar zagen toch een nul op het scoreformulier achter hun naam staan. Dicky de Jong kwam alleen uit in het dubbel die hij met Erik wist te winnen.

Beter nieuws kwam uit het Limburgse Wessem waar SKF 4 met 6-4 won van het derde team van Wijzenbeekkled/Westa. Een mooie zege, al werd er bij een 4-0 voorsprong op meer gehoopt. Marc van den Berg versloeg de kopman, maar verslikte zich in de op papier zwakste speler. Etienne Bruinekreeft gaf zijn hattrick van een week eerder een goed gevolg door ook tweemaal te winnen. Jeffrey kwam niet verder dan een zege. SKF 4 staat na vijf wedstrijden op een gedeelde eerste plaats. Aanstaande zaterdag strijden zij tegen medekoploper TTCV van Herwaarden 1 om een goede uitgangspositie.

Aankomende zaterdag spelen de vier herenteams wederom een uitwedstrijd, een dag later komen de dames in actie, ook zij spelen op vreemde bodem.