Verslag jeugdwedstrijden zaterdag 13 oktober

De zesde ronde van de najaarscompetitie is gespeeld. De jeugdteams van SKF kwamen weer in actie, hierbij een verslagje.

SKF 1 had een hele goede uitgangspositie om zich te plaatsen voor de kampioenspoule, maar door de dikke 2-8 nederlaag tegen Never Despair gaat de laatste wedstrijd in de reguliere competitie nog een hele spannende worden. Dani was op vakantie en dat scheelt veel aan kwaliteit. Invaller Toine werkte zoals altijd hard, maar merkte wel dat landelijk A wat anders is dan hoofdklasse. Hij kwam niet tot scoren. Basisspelers Nick en Jeffrey sprokkelden samen twee punten bijeen. Een door Nick in een enkel en samen het dubbel. Op 3 november komt de Treffers’70 uit Klazienaveen op bezoek. Alleen bij winst zal SKF zich zeker plaatsen voor de kampioenspoule, bij iedere mindere score zijn zij afhankelijk van de andere resultaten.

SKF 2 trof in de hoofdklasse de grote jongens van Westa. Spelers die ook al even bij de senioren spelen en duidelijk wat meer ervaring hebben dan onze jongens. Maar met flink wat strijd werden er knap drie punten binnengesleept. Adrie en Niels wonnen beide een enkel en het dubbel leverde ook een punt op.

SKF 3 speelde tegen de koploper uit de eerste klasse en mag gezien de omstandigheden blij zijn met een puntendeling. Deze komt vooral door het goede spel van Iris die haar drie wedstrijden won. Een geblesseerde Aniek harkte nog twee punten erbij, invaller Joël kon geen bijdrage leveren aan de score.

SKF 4 speelde als enige een thuiswedstrijd. Tussen de landelijke senioren schotelden zij het publiek een boeiend duel voor. Rogier en Lauren wisten hun wedstrijden te winnen, Niels proefde eenmaal het zoet der overwinning. Er zat meer in, maar helaas ging een wedstrijd in vijven verloren. De jongens worden alle drie wekelijks beter en lijken steeds meer gewend aan het spelen in de 1e klasse.

SKF 5 versloeg Zevenaar 3 met 6-4. Collectief wonnen Maickel, Daniël en Stan twee wedstrijden. SKF 5 staat nog steeds op de eerste plaats in de 3e klasse, de voorsprong op Essentia is nog zes punten.

SKF 6 versloeg ONI 3 met 6-4. Met vier man sterk kwamen onze jongens achter de tafel waardoor iedereen tweemaal mocht spelen. Olaf, Joël, Eelke en Manuel wisten allemaal een keer te winnen. Omdat SKF duidelijk beter was in het dubbel, beide wedstrijden werden gewonnen, kwam er een overwinning op het scorebord te staan. Knap gedaan mannen!

SKF 7 wilde graag spelen, maar Zevenaar 4 vroeg om de wedstrijd een week later te spelen. Nou ja, deze week dus hard trainen en dan aanstaande zaterdag weer knallen!