Verslag landelijke seniorenteams SKF

Afgelopen weekend kwamen alle teams weer in eigen huis in actie. Op de zaterdag de vier herenteams, een dag later het damesteam. Ondanks het, vanwege prettige omstandigheden, niet compleet fit zijn van een aantal spelers was het bij vlagen genieten van mooi tafeltennis.

Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF heren 1 is in een pittige strijd verwikkeld en was toch niet helemaal tevreden met de 5-5 tegen Wilvo/ttv Bergeijk 1. De vijfsetters vielen allemaal verkeerd dus op zijn zachtst gezegd zat er meer in. Arnoud Meijer was in zeer goede doen en won zijn drie enkelspelen zonder een game te verliezen. Floris Zur Muhlen en Pieter van den Berg wonnen alleen van John Mandemakers. Pieter had de meeste kans op een extra zege, maar twee matchpoints in de vierde game bleken tegen Marco Bottram niet voldoende. In de volgende wedstrijd tegen concurrent Westa 1 zal er gewonnen moeten worden om nog kans te maken op een plaats in de top drie.

SKF 2 ontving het sterke Vriendenschaar 1 en haalde knap vier punten binnen. Jeffrey Vonk was letterlijk en figuurlijk de grote man, hij bleef in het treffen met de ploeg uit Gouda ongeslagen. Gemakkelijk ging dit niet, tegen Marco van der Meijden kwam Jeffrey met 0-2 in games en 1-7 in punten achter om vervolgens toch de wedstrijd te doen keren. Een hele knappe prestatie. Sharon Janssen had tegen dezelfde van der Meijden kans op de overwinning, maar verloor nipt in vijven. Wel won ze van Remco Raghunath. Yannick Raaijmakers kwam niet tot een zege.

SKF 3 leed een nipte nederlaag tegen HTTV-070 1. Marc van den Berg en Edwin Vonk wisten beide twee Hagenezen te verslaan. Wisse Kuiters kwam niet tot scoren maar had wel een overwinning verdiend. Tegen Ljupco Jorguseski verloor hij in de tiebreak van de vijfde game. SKF 3 blijft op de tweede plaats staan in de derde divisie.

SKF 4 blijft maar winnen, het lastige Alexandria’66 1 werd met 8-2 geklopt. Erik Verzijl wist wederom ongeslagen te blijven. In zijn wedstrijd tegen Eric Disseldorp kwam hij wel met 1-2 in games achter, maar toen de spinballen nog beter gingen lopen werden de vierde en vijfde game toch wel erg gemakkelijk gewonnen. Ook Dicky de Jong bleef ongeslagen, maar hij moest tegen Bas Woudstra alle zeilen bijzetten om toch te winnen. Ricco Gerritsen won alleen van François de Leeuwe. SKF 4 blijft negen punten voorsprong houden op Avanti 3 en is hard op weg om het kampioenschap binnen te slepen.

Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1 ontving VTV 1 dat zonder de sterke verdedigster Dong Li naar Veenendaal was gekomen. Het team uit Nieuwegein beschikt echter over meerdere goede speelsters en dat werd zondag wel duidelijk. Carla Nouwen startte met een mooie zege in vijf games tegen Sanne de Hoop waarna Brenda Vonk verraste met een zeer sterke zege op het jonge talent Emine Ernst. Melanie Bierdrager verloor vervolgens even verrassend van Jacintha de Hoop in drie games. Het duel der kopvrouwen werd gewonnen door Emine die in vier games won van Carla. Toen Melanie vervolgens met 2-0 in games voor kwam leek er niets aan de hand. Maar een spannende derde game ging verloren waarna Sanne foutloos speelde en won. Brenda kwam er in de slotwedstrijd niet aan te pas tegen een zeer sterk spelende Jacintha. De 2-4 nederlaag kwam hard aan, maar in de spannende Eredivisie is het nog steeds mogelijk om plaatsing voor de play-offs af te dwingen.

Op zondag kwamen Floris en Arnoud nog een keer in actie in de finale van de B meerkampen. Arnoud eindigde met vijf zeges op een 4e plaats, Floris won driemaal en werd 6e.

De komende twee weken worden er geen competitiewedstrijden gespeeld door de landelijke seniorenteams van SKF. In het weekend van 3 en 4 november komt iedereen weer in actie.

(de prima voorbereiding van SKF 3!)