Verslag jeugdwedstrijden SKF

De achtste speelronde werd afgelopen zaterdag gespeeld. Hierbij een kort verslag.

SKF 1 speelde net als vorige week tegen HelwegenPeters/Westa 1, nu moest er eerst een ritje naar Zuid-Limburg afgelegd worden. De wedstrijd zelf duurde minder lang, zeven van de tien wedstrijden werden in drie games beslist. De enige lange en spannende wedstrijd was van Jeffrey die met 13-11 in de vijfde game won van Daantje Lommen. Ook Dani wist deze tegenstandster te verslaan en het dubbel Nick/Dani leverde ook een punt op. Hier bleef het helaas bij, de uitslag werd dus weer 7-3, maar nu in het nadeel van SKF.

SKF 2 moest zonder Niels Bremer aantreden die lekker aan het genieten was van het mooie Griekenland. Invaller Eelke speelt een aantal klassen lager en kon dus vrijuit spelen. Het verschil was te groot om aanspraak te maken op winst. Aniek was in goeden doen en versloeg twee tegenstanders, Toine wist eenmaal te winnen. In dezelfde poule wist SKF 3 vier punten af te snoepen van aanstaand kampioen ONI 1. Iris was in topvorm en wist haar drie tegenstanders te verslaan. Vooral de zege op de sterke Job Zalmé was een hele mooie. De tegenstander werd van zijn 100% score beroofd, Iris won met 11-9 in de vijfde game. Bastian had daarentegen wat pech. Hij won een wedstrijd en zag een andere met 10-12 in de vijfde game door zijn vingers glippen. Ook in zijn derde pot waren er kansen, maar aan het eind van de games was hij net wat ongelukkig. Voor Rogier waren de Wijchenaren wat te sterk, hij kwam niet verder dan gamewinst. Aanstaande zaterdag spelen SKF 2 en SKF 3 tegen elkaar.

SKF 4 ontving nummer laatst Hutaf 4 dat ook nog eens met maar twee speelsters achter de tafel verscheen (weliswaar de twee sterkste spelers van het team). Niels Pater laat zijn trainingsniveau ook steeds meer in wedstrijden zien en hij wist beide meiden te verslaan. Mark en Hidde wonnen eenmaal, waarbij vooral de spannende wedstrijd van Hidde (twee punten verschil in de vijfde game) veel indruk maakte.

SKF 5 speelde een uitwedstrijd bij Hutaf 5 en deelde de punten. Na een snelle 3-0 voorsprong leek een mooie uitslag mogelijk, maar het dubbel (normaal een zekerheidje) ging verloren. Uiteindelijk bleef Maickel in zijn enkels ongeslagen en wisten Manuel en Daniël beide een tegenstander te verslaan.

SKF 6 trad aan met twee spelers, tegenstander HTTC’71 1 heeft maar twee spelers. Kortom, een dubbel programma! Voor Eelke een aparte dag, tegen beide tegenstanders werd een keer gewonnen en een keer verloren. Joël kon in zijn enkels niet winnen, maar was wel bepalend in de twee gewonnen dubbels. Een 4-6 nederlaag voor het zesde.

SKF 7 ging hard onderuit tegen de meiden van Hutaf 7. Joran en David wisten beide eenmaal te winnen, Bernard en Just kwamen niet tot score. Ondanks de 2-8 nederlaag blijft SKF 7 op een tweede plaats staan en mag het zaterdag tegen Bit.nl 5 proberen die positie vast te houden.

Zaterdag staan er weer uitwedstrijden op het programma, alleen de hoofdklasseteams spelen in de zaal van SKF (om 11:00 uur).