Goede resultaten landelijke seniorenteams SKF

Afgelopen zaterdag speelden de herenteams van SKF hun laatste thuiswedstrijd van het seizoen, zij werden vergezeld door het damesteam dat een week eerder op een punt de play-offs misliep. Hier een verslag van hoe het de vier teams verging.

Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1 had weinig moeite met de gezellige dames van Avanti 1. Na 50 minuten stond het al 3-0 en was de wedstrijd klaar. Er werden nog wel twee games verloren, verder was het toch wel eenrichtingsverkeer voor het team van coach Rinie Kling. Melanie Bierdrager, Brenda Vonk en Sharon Janssen spelen volgende week zaterdag in Hazerswoude de return en bij winst zit het seizoen er alweer op.

(Brenda in opperste concentratie….)

Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 speelde tegen koploper Tempo Team 3 en wist de sterke Amsterdammers knap vier punten af te snoepen. Pieter van den Berg was in goeden doen, hij wist twee tegenstanders te verslaan. Ook wist hij met Floris Zur Muhlen het dubbelspel te winnen. Floris won in zijn enkel van Maurice Schulte. Jeffrey Vonk speelde tegen dezelfde Schulte een vijfsetter, maar deze ging net als zijn andere twee wedstrijden verloren. SKF 1 staat op een gedeelde vierde plaats met Hilversum en wil graag in de laatste speelronde de ploeg uit de mediastad voorblijven.

(topdubbel Pieter/Floris weer succesvol)

SKF 2 heeft de punten hard nodig om te kunnen handhaven in de 2e divisie, een goede uitslag neerzetten tegen directe concurrent Sittard 1 was dus de opdracht voor ons tweede. Na hard werken kwam er een 5-5 op het bord te staan. Dicky de Jong kwam in zijn enkels niet in de problemen, Ricco Gerritsen wist op een stand van 4-5 het gelijkspel binnen te halen. Erik Verzijl verspeelde tegen Rachel Gerarts een grote voorsprong in de vijfde game en liet Sander Gelderman na een 2-0 voorsprong in games ontsnappen en bleef hierdoor zonder zege. Daarentegen werd het dubbel Dicky/Erik na een matchpoint tegen in de vierde game nog binnengesleept. Door het gelijke spel blijft de voorsprong op Sittard drie punten, zaterdag in de laatste speelronde is het doel om de Limburgers niet langszij te laten komen.

(Ricco haalt belangrijk vijfde punt binnen voor SKF 2)

SKF 3 kan door de goede reeks uitslagen lekker vrijuit spelen en laagvlieger Tanaka 1 werd het slachtoffer hiervan. Edwin Vonk was ouderwets op dreef, hij wist zonder gameverlies zijn enkels te winnen en dubbelde met Thijs van den Berg ook naar winst. Thijs wist net als teamgenoot Wisse Kuiters twee tegenstanders te verslaan, Johan Linders was voor beide spelers een te lastige hindernis. In de laatste ronde speelt SKF 3 nog bij en tegen Avanti 3. Inzet is de tweede plaats in de poule. SKF 3 staat zes punten voor, drie punten is dus genoeg om achter Vriendenschaar 2 “best of the rest” te worden.

(Wisse soepel naar twee zeges)

Zaterdag dus alweer de laatste speelronde van de voorjaarscompetitie. De dames mogen dus naar Hazerswoude voor de returnwedstrijd in de play-downs van de Eredivisie tegen Avanti. Het eerste herenteam speelt in Amsterdam tegen US 1, dat nog volop meedoet voor het kampioenschap. SKF 2 speelt tegen koploper SVE 1 in Utrecht en heeft nog een paar punten nodig voor handhaving. SKF 3 vergezelt de dames in hun reis naar Avanti, zij spelen tegen het derde herenteam.