Goede resultaten landelijke heren SKF, dames redden het niet

Twee dagen met thuiswedstrijden, en er werden door de landelijke seniorenteams van SKF mooie resultaten geboekt. De dames wonnen, maar konden toch geen feestje bouwen.

Het was erop of eronder voor Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1. In de laatste speelronde van de reguliere speelronde zou eigenlijk alleen een 6-0 zege volstaan tegen het zwakkere Vriendenschaar. In dat geval zouden onze dames niet afhankelijk zijn van de uitslag tussen VTV en Westa en zouden zij zich plaatsen voor de play-offs. Melanie Bierdrager won tweemaal gemakkelijk, zij kreeg in zes games slechts 24 punten tegen. Ook Brenda Vonk won beide wedstrijden met 3-0. Sharon Janssen, bezig aan haar laatste seizoen bij SKF, lukte het niet om beide wedstrijden te winnen. Ze won wel in vier games van Marion van Leeuwen, maar ze verslikte zich in Elle Cillessen die er in vijf games met de winst vandoor ging. Helaas plaatst het team van coach Rinie Kling zich voor het eerst sinds jaren zich niet voor de play-offs en zal het aantreden tegen nummer laatst Avanti 1 voor handhaving in de Eredivisie.

(Brenda zonder problemen ongeslagen)

Een dag eerder kwamen de drie herenteams in actie. Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 kreeg het sterke Scylla 2 op bezoek. De start van SKF was erg goed, bij de pauze stond er een 4-1 voorsprong op het bord. Jeffrey Vonk, Floris Zur Muhlen en Pieter van den Berg wisten allen een wedstrijd te winnen, ook het dubbel was een prooi voor Pieter/Floris. Alleen Jeffrey verloor tussendoor een wedstrijd in vijf games van Joey Boekooi. Na de pauze startte Pieter met een dikke zege op Joost van Santen. Het slot was voor de Leidenaren, alleen Jeffrey kon nog een zege boeken, van Santen werd in vijf games geklopt. Een mooie 6-4 overwinning voor het eerste, Pieter en Jeffrey wonnen tweemaal en Floris liet zich eenmaal feliciteren. Het wordt nog spannend aan de top van de eerste divisie poule B, het is aan SKF om nog zoveel mogelijk punten te verzamelen en te hopen op handhaving.

(Jeffrey boekt weer twee mooie zeges)

SKF 2 wilde punten scoren tegen nummer laatst Kluis 1 om zo de kans te vergroten op handhaving in de 2e divisie. Ook SKF 2 had een flitsende start, in de eerste twee series werden alle enkelspelen gewonnen door Erik Verzijl, Ricco Gerritsen en Dicky de Jong. Laatstgenoemde moest er in de vierde game wel drie matchpoints voor wegwerken tegen angstgegner Azad Gamzaev, maar mede door de steun van het publiek met succes. Tegenvallend was het dubbel dat door Dicky/Ricco in drie games werd verloren. Waar op het begin van de dag de wedstrijden de goede kant op vielen, in de laatste serie wedstrijden verloren Ricco (tegen Andy Snijders) en Erik (tegen Gamzaev) in vijven. Dicky wist wel zijn hattrick vol te maken. Door de 7-3 zege en de nederlaag van concurrent Sittard 1 is de voorsprong nu drie punten. Zaterdag komen de Limburgers op bezoek in Veenendaal.

(Niet fit, toch driemaal winst voor Dicky)

SKF 3 is in vorm. Na een zwakke seizoenstart werden de afgelopen weken alle wedstrijden dik gewonnen. Tegenstander Vriendenschaar 2 gaat dik aan de leiding, dus een mooie kans om de goede vorm tegen een sterke tegenstander te laten zien. De ploegen waren duidelijk in evenwicht en de 5-5 was dan ook een logisch gevolg. Brenda Vonk boekte twee simpele zeges, alleen Arthur Krijgsman was te sterk. De niet geheel fitte Thijs van den Berg wist net als Edwin Vonk een zege te boeken. Edwin maakt het zoals zo vaak weer erg spannend in zijn wedstrijden. Wist hij tegen Justin van de Bout een 0-2 achterstand in games goed te maken en de zege op te eisen, tegen Krijgsman kwam er wederom een vijfde game aan te pas waarin de jonge speler uit Gouda met 10-12 de meest gelukkige was.

(Thijs boekt met SKF 3 een mooi gelijkspel)

Komende zaterdag komen de drie herenteams weer in eigen huis in actie. Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 neemt het op tegen koploper Tempo-Team 3, het zou mooi zijn als de goede lijn doorgetrokken kan worden. SKF 2 speelt dus de belangrijke wedstrijd tegen Sittard 1. Een goede kans om nog een stap dichterbij handhaving te geraken. SKF 3 ontvangt nummer laatst Tanaka 1 en wil een goede uitslag neerzetten om uitzicht te houden op de tweede plaats in de 3e divisie. De dames spelen tegen Avanti, maar het is nog niet helemaal duidelijk waar de wedstrijd gespeeld zal worden.