Verslag jeugdwedstrijden SKF

In de negende speelronde van de competitie kwamen de jeugdteams van SKF weer allemaal in actie.

SKF 1 speelde in den Haag tegen HTTV-070 1. Dat de play-downs minder serieus worden genomen in de kampioenspoule lijkt na afgelopen zaterdag wel duidelijk te worden, SKF verscheen achter de tafel met invaller Adrie, de tegenstander stelde zelfs maar twee man op. De twee spelers waren te sterk voor Dani, Nick en Adrie. Wel werd het dubbel gewonnen.

SKF 2 en SKF 3 spelen beide in de play-offs van de hoofdklasse en moesten voor de tweede keer dit seizoen tegen elkaar spelen. De geslepenheid en ervaring van SKF 2 tegen het jeugdige fanatisme van SKF 3 kunnen we wel zeggen. SKF 2 nam al snel een 4-0 voorsprong, toch kon op het einde van de ochtend iedereen vrolijk kijken, want de punten werden eerlijk verdeeld. Toine versloeg Iris en Rogier, maar verloor van Bastian. Niels Bremer wist juist te winnen van Bastian, maar verloor van Iris en Rogier. Aniek versloeg alleen Rogier en het dubbel Niels/Toine is nog steeds ongeslagen.

Ook SKF 4 speelde gelijk, zij moesten daarvoor wel een stukje rijden. In de Achterhoek werd Litac 1 op 5-5 gehouden. Niels Pater en Mark wisten beide twee tegenstanders te verslaan, bij Lauren bleef de teller op één steken.

SKF 5 kon niet voorkomen dat het sterke Essentia 1 al in ronde 9 het kampioenschap kon binnenhalen. Toch werd het de ploeg uit Bemmel niet gemakkelijk gemaakt. Zo wist Maickel te winnen van de sterke kopman die nog geen enkele wedstrijd had verloren. Een tweede zege was mogelijk, maar een voorsprong van 10-7 in de vijfde game was blijkbaar niet voldoende. Daniël en Manuel wisten wel games te winnen en goed spel neer te zetten, maar tot winst leidde het niet.

SKF 6 versloeg Bit.nl 4 met 7-3 en het was invaller Hugo die de show stal. Niet alleen won hij zijn drie enkelspelen, hij deed dit ook nog eens zonder ook maar een game te verliezen! Eelke en Olaf deden ook goede zaken met ieder twee overwinningen. Door de zege stijgt SKF 6 weer naar de middenmoot.

Ook SKF 7 speelde in Ede en deed het zelfs nog beter. Bit.nl 5 werd op een 8-2 nederlaag getrakteerd. Joran, David en Just wisten ongeslagen te blijven in het enkel, Bernard wist een van zijn twee wedstrijden te winnen. De twee dubbels werden eerlijk verdeeld onder de teams. SKF 7 lijkt door dit resultaat op een fantastisch mooie tweede plaats af te stevenen. Knap gedaan hoor!

Aanstaande zaterdag spelen het tweede en derde team een uitwedstrijd, de overige vijf teams spelen wel in de zaal van SKF. In de ochtend komen SKF 5, 6 en 7 in actie, in de middag mogen SKF 1 en 4 strijden.