Verslag bedrijvencompetitie

Tja….

En dan gaan we weer over tot de orde van de dag; dat staat er wel heel erg droog. Na een week die ongetwijfeld bij iedereen indruk heeft gedrukt, kwamen we met batjes, balletjes en ander spul in ons clubhuis voor de eerste ronde van de tweede helft van het najaar. Ik weet niet of u het zo heeft ervaren, maar het was een wat verweesde avond. Gelukkig levert het prachtige spelletje tafeltennis een mooie uitlaatklep. Dus gelukkig was er weer genoeg herrie en fanatisme, net zoals Ilona daar ook altijd voor zorgde. Na de inleidende woorden van Rick over (het overlijden van) Ilona, en de minuut stilte, ging ronde 6 (eigenlijk 7) van start. Maken we ons druk om uitslagen? Nee, natuurlijk niet. De gesprekken waren afgelopen donderdag uiteraard belangrijker.  Toch een summier overzicht van de activiteiten in de drie poules.

In de A-poule  won Van Dam met 4-1 van Hardeman. Jan van Manen was goed op dreef en behaalde twee eenvoudige overwinningen op Maurits van de Loo en Mark Westerink. Laatstgenoemde redde Hardemans eer door Sjon Willemsen in een lange driegamer te  verslaan.

In de B-poule  was De Indruk 1 met 3-2 te sterk voor Van Hunnik 1. Joop Spijker zorgde voor de twee Van Hunnik-punten. Hij won van zowel Ewout Hooijer als Jelle van de Coelen. Zij wonnen wel van Evelien Roseboom, waardoor de dubbel beslissend was. Voskuilen verloor met 1-4 van Kippaleis. Bert Blankenstijn tekende voor het enige punt door in een lange partij Gina van Poolen te verslaan. De overige wedstrijden gingen in twee games naar het Kippaleis

Sjan Landwaart was trouwens donderdag druk bezig, want naast zijn partij namens Voskuilen speelde hij ook nog in de C-poule aan de zijde van Sonja van de Brink  voor De Gooijer tegen Van Hunnik 2. De Gooijer won na een 0-2 achterstand met 3-2. De enkelspelen werden keurig verdeeld over Sonja, Sjan, Ton en Greet. Het dubbelspel bracht uiteindelijk het verschil.

Van Rhee haalde het met dezelfde cijfers tegen A3 en Florian. Laatstgenoemde zorgde voor de twee punten door Henk van Tent en Bart van Manen te verslaan. Good-old A3 kwam twee keer dichtbij, maar redde het net niet.Conny en Dilly redden het namens De Indruk 2 niet tegen Hardeman 2, waar zowel Jan van de Lustgraaf en Tang (het blijft mysterieus alleen zo’n naam) hun beide enkelspelen wonnen. De dames waren de sterksten in de dubbel, zodat het nog een draaglijke 1-4 werd.