Verslag jeugdwedstrijden 14 april

Afgelopen zaterdag was het weer een gezellige bedoeling in de zaal van SKF. Veel teams speelden thuis en met de aanwezige ouders en andere familieleden kwam er een leuk sfeertje. Hierbij een verslag van de negende speelronde.

SKF 1 kwam dit seizoen wat moeilijk op gang, maar nu de diesel op volle toeren draait lijken ze ook niet meer te stoppen. Tegenstander Stiphout 1 werd met 8-2 huiswaarts gestuurd. Kopman Nick kende een goede dag. Na een nipte winst in zijn eerste wedstrijd in vijf games bleef hij in zijn resterende wedstrijden zonder gameverlies. Dani wist twee wedstrijden te winnen, waarbij zijn tweede een hele spannende was. Na een 1-2 achterstand in games wist hij de wedstrijd toch nog met 14-12 in de vijfde te beslissen. Harm wist tweemaal in vijf games te winnen en dubbelde samen met Dani naar winst.

SKF 2 verloor voor de tweede maal op rij met 7-3 in de play-offs van de Hoofdklasse. Nadat Essentia 1 met 0-6 voorkwam kwam SKF nog terug. En alweer was het Kai die met twee zeges een hoofdrol opeiste. Adrie wist eenmaal te winnen, Niels kwam niet tot scoren. Wel was hij dichtbij, maar hij zag na een 2-0 voorsprong in games de wedstrijd alsnog door zijn vingers glippen.

Kai Lamers
(Kai wint wederom tweemaal)

SKF 3 boekte een krappe maar knappe overwinning op ONI 1. Toine verloor zijn eerste game van de dag, maar pakte er vervolgens negen op rij en bleef zoals zo vaak dit seizoen ongeslagen. Iris verloor uit nog driemaal tegen dit team, in de thuiswedstrijd wist ze twee van haar drie enkels te winnen. Hidde was eenmaal succesvol. Het dubbel Iris/Hidde verloor een spannende wedstrijd met 10-12 in de beslissende vijfde game.

SKF 4 speelde als enige een uitwedstrijd en deelde daarin de punten met Bit.nl 4. Lennart was goed in vorm en wist twee tegenstanders te verslaan. Lauren en Mark wonnen beide eenmaal en ook het dubbel was een prooi voor SKF. Bij de Edenaren was de jonge A-welp Wanne Jonkman een niet te nemen hindernis.

SKF 5 boekte een keurige 6-4 zege op ONI 2. Joël en Olaf legden met ieder twee zeges een flinke basis voor de overwinning. Marnix wist een spannende wedstrijd met 11-9 in de vijfde game over de streep te trekken en hij dubbelde met vierde man Eelke ook naar een overwinning over het maximaal aantal games. SKF 5 eindigt hierdoor op een mooie vierde plaats, hun competitie zit er al op.

joelkoopmans
(Joël wint knap tweemaal)

Ook SKF 6 wist te winnen, tegenstander Zevenaar 3 werd met 7-3 verslagen. Kopman Niels was ouderwets in vorm en gunde de tegenstander slechts een game. Manuel was tweemaal de sterkste en nog veel mooier, hij wist eindelijk weer eens een spannende wedstrijd in vijf games te winnen. Goed gedaan Manuel! Matthian startte met een 11-9 zege in de vijfde game en droeg daarmee ook bij aan de overwinning.

Tot slot, SKF 8 won dik van TCB 2. Daniël had een gemakkelijke dag, hij won zijn drie wedstrijden eenvoudig in drie games. Maickel bleef ook ongeslagen, maar had er wel een keer een vijfde game voor nodig. Hermen gunde de tegenstander de eretreffer, wel won hij samen met Maickel de dubbel en twee enkelspelen.

Aanstaande zaterdag alweer de laatste speelronde van de voorjaarscompetitie. SKF 2 en SKF 4 spelen in de ochtend een thuiswedstrijd, de andere teams spelen uit. Alleen SKF 5 komt niet meer in actie.