Landelijke seniorenteams SKF boeken wisselende resultaten

Op zondag kwam het damesteam van SKF uit in de eerste wedstrijd van de halve finale om het landskampioenschap. Tegenstander was het sterke Dozy Den Helder dat in de sterkst mogelijke opstelling achter de tafel verscheen. Carla Nouwen startte tegen de Nederlands Kampioen in het enkelspel van 2018 Shuo Han Men en beide dames schotelde het publiek een spannende wedstrijd voor. De eerste twee games werden keurig verdeeld, de derde ging naar Men. In de vierde waren er kansen voor Carla om aan te sluiten en een beslissende vijfde game af te dwingen, maar de spannende game ging met 12-14 naar de uitploeg. Melanie Bierdrager zag een ontketende Ana Gogorita achter de tafel verschijnen. In drie games was de kopvrouw van den Helder te sterk. Vrouw in vorm Brenda Vonk bracht SKF weer terug in de wedstrijd. Na een met 9-11 verloren eerste game gunde ze Yoeke Gunsing in de resterende drie games in totaal nog maar elf punten. De einduitslag werd uiteindelijk 1-3 doordat Carla in vier games verloor van Gogorita. Volgende week zondag is de returnwedstrijd in de kop van Noord Holland.

SKF 1 speelt al een paar weken nergens meer om, hoe anders is dit voor tegenstander Hilversum 1 dat nog volop strijd om promotie naar de Eredivisie. Pieter van den Berg startte nog met een duidelijke 3-0 overwinning op Ruan Greyling, maar daar bleef het bij. Een tweede dikke nederlaag in twee wedstrijden. De vierde plaats is nu nog het maximaal haalbare.

SKF 2 reisde met invaller Jeffrey Vonk af naar Hoorn om te strijden tegen het sterke Disnierats 1. Jeffrey deed goede zaken door verrassend te winnen van Marco Gerritsen en Sjoerd Bek. Jasminka Oeij had ook een aandeel in de drie punten door van dezelfde Bek te winnen. Yannick Raaijmakers kon niet tot scoren komen. Het dubbel Yannick/Jasminka was wat ongelukkig, zij verloren na een 2-0 voorsprong alsnog in vijven.

Een grote achterstand op de helft van de competitie voor SKF 3, dus alle zeilen moesten worden bijgezet om degradatie te ontlopen. Tegen Trias 1 startte de mannen goed, na vijf wedstrijden stond er een 4-1 voorsprong op het scorebord. Toen Thijs van den Berg en Erik Verzijl hun wedstrijd in vijf games verloren leek het nog lastig te worden, maar het een goede slotserie met alleen maar overwinningen bracht een 7-3 zege en een grote glimlach op het gezicht van de SKF’ers. Dicky de Jong bleef wederom ongeslagen, Erik was tweemaal de sterkste en Thijs voegde een belangrijk punt toe aan de score. Het dubbel Dicky/Erik leverde ook een punt op. Komende zaterdag is een 7-3 zege op hekkensluiter Blauw-Wit 1 nodig om zelfstandig te handhaven. Bij een mindere uitslag is het jonge team afhankelijk van de concurrenten.

SKF 4 ging ruim aan de leiding in de 3e divisie, maar door de verrassende 7-3 nederlaag in Rotterdam tegen Alexandria’66 1 gaat het nog erg spannend worden in de laatste speelronde. Marc van den Berg zorgde voor de complete SKF-productie door al zijn enkels te winnen. Etienne Bruinekreeft bleef in de thuiswedstrijd nog zeer gemakkelijk overeind, deze keer kwam hij niet tot scoren. Sharon Janssen had kans in haar laatste wedstrijd, maar bleef ook op de nul steken. Zaterdag komt het Limburgse Westa 3 op bezoek. De voorsprong op TTCV Herwaarden 1 is nog maar één punt, Avanti 3 volgt op nog een punt. Beide teams spelen tegen elkaar.

Zaterdag dus de laatste thuiswedstrijden van de herenteams van SKF in eigen huis. Voor SKF 1 en SKF 2 staat er niets meer op het spel. Wel leuk dat het eerste team uitkomt tegen de Veluwe 1 met daarin onder andere de oud-SKF’ers Jaap en Ron van Spanje en oud-international Paul Haldan. SKF 2 ontvangt het gezellige SVE 1 met daarin onder andere Ian de Graaf, die vorig jaar nog als thuisspeler in Veenendaal actief was. De derde divisieteams zullen met meer spanning de wedstrijd in gaan. SKF 3 kan handhaving realiseren tegen Blauw-Wit 1, SKF 4 kan het kampioenschap binnenhalen tegen Westa 3. Kom allen kijken en moedig jullie spelers voor de laatste keer dit seizoen aan! Een dag later reizen de dames af naar den Helder met als inzet een zege en een derde en beslissende wedstrijd in de strijd om een finaleplek.