Najaarscompetitie begonnen!

De wedstrijden in competitieverband zijn weer begonnen! In dit bijzonder jaar is alles anders dan anders maar gelukkig mochten we afgelopen zaterdag aftrappen met de eerste ronde van de najaarscompetitie. Dit is wel met enkele aandachtspunten: o.a. regelmatig handen desinfecteren, niet van tafelhelft wisselen en geen high-fives geven moeten ervoor zorgen dat dit seizoen zonder problemen uitgespeeld zal worden. Ondanks deze tijdelijke aanpassingen heeft dit het spelplezier niet bedorven en zijn alle spelers weer blij om wedstrijden te kunnen spelen.

SKF 2, uitkomend in de Hoofdklasse, begon hun seizoen tegen Hutaf uit Huissen. Niels Bremer, Toine, Maickel en Niels Pater zijn een van de sterkste teams in deze klasse. Zij luisterden deze favorieten rol op door een uitstekende 10-0 overwinning te boeken. Anders dan de uitslag doet vermoeden zaten er nog enkele spannende wedstrijden bij. Zo moest Niels Bremer tot twee keer toe diep in de buidel tasten om in vijf games toch de punten in Veenendaal te houden. Volgende vervolgt de weg richting het begeerde kampioenschap met een uitwedstijd in Arnhem tegen de Treffers.

SKF 3, spelend in de 1e klasse opende het seizoen tegen TCB uit Beuningen. Manuel, Lauren en Rogier volgden het goede voorbeeld van team 2 en haalden uit met 10-0. Alleen Rogier moest eenmaal van ver komen en boog een 0-2 achterstand om in winst. De andere partijen gingen allen redelijk comfortabel naar de thuisploeg. Samen met BIT.NL en TT Nijmegen zullen zij strijden om het kampioenschap in de eerste klasse. Komende week wacht de uitwedstrijd tegen Treffers uit Arnhem.

SKF 4, uit de 2e klasse, kenden een goede warming-up maar daar bleef het bij. De tegenstander, Cevelum uit Cuijk, was helaas verhinderd waardoor Daniel, Stan, Eelke en Hugo pas komende week hun eerste wedstrijd zullen spelen. Zij spelen dan tegen Relax uit Didam.

SKF 5 speelt hun wedstrijden in de 3e klasse en begon het seizoen ook tegen TCB uit Beuningen. Joran, Bernard, David en Just maken dit seizoen een goede kans op het kampioenschap en openden met een 6-4 overwinning. Bernard wist tweemaal te winnen en Just en Joran allebei één maal. SKF wist ook beide dubbels te winnen en stelden zo de overwinning veilig. Komende week zijn zij het derde team dat naar Arnhem afreist om tegen de Treffers te spelen.

In de vierde klasse kruisten twee SKF teams de degens. SKF 6, bestaande uit Levi, Gerian en Tim, wonnen met 8-2 van SKF 7, met Daan, Lars, Marijn, Jorian en Jesse. Voor SKF 7 was dit voor de meeste spelers hun eerste wedstrijd in competitieverband. Zij moesten het afleggen tegen de meer ervaren spelers uit SKF 6. Alleen Daan en één van de dubbels zorgden voor de beide punten die SKF 7 overhield aan dit duel. SKF 6 bezet door deze overwinning voorlopig de eerste plaats. Volgende week gaat ook SKF 6 op bezoek in Arnhem bij de Treffers. SKF 7 speelt opnieuw een thuiswedstrijd tegen ONI uit Wijchen.