2e ronde bedrijven-competitie

Wedstrijdverslag bedrijven-competitie 2e speelronde

Donderdagavond 17 september werd de 2e ronde van de bedrijven-competitie gespeeld. Eén wedstrijd in poule B en één wedstrijd in poule C gingen niet door en zijn verplaatst naar de inhaalavond op donderdag 15 oktober aanstaande.

In poule A stonden Sassenus Packaging tegenover Van Braak Accountants en Van Dam Sierbestratingen tegenover PinQ. Marc Sassenus beet voor Sassenus Packaging het spits af tegen Tom van der Loo van Van Braak Accountants. Met de gamestanden 21-10 en 21-17 noteerde Marc het eerste punt in deze competitie voor Sassenus Packaging. De 2e wedstrijd ging tussen Diederik Blok van Sassenus Packaging en Kevin van de Lustgraaf. Deze wedstrijd ging met dezelfde gamestanden als in de eerste wedstrijd met 10-21 en 17-21 naar Kevin van de Lustgraaf voor Van Braak Accountants. De 3e wedstrijd tussen Diederik en Tom ging in 3 games van 21-16, 13-21 en 21-14 naar Diederik Blok. De 4e teven laatste wedstrijd tussen Marc en Kevin ging gelijk op met een spannende 2e game. Maar al met al trok Marc in 3 games met de standen 19-21, 23-21 en 21-19 aan het langste eind. Kortom eindstand 3-1 in het voordeel van Sassenus Packaging.

De andere wedstrijd in poule A ging tussen Van Dam Sierbestratingen en PinQ. Sjon Willemsen van Van Dam Sierbestratingen stond als eerste tegenover Thijs van der Coelen. Thijs haalde in 2 games 17-21 en 10-21 het eerste punt binnen voor PinQ. Ook Jorai Hessing van PinQ pakte het volgende punt voor PinQ ten kostte van Jan van Manen in 2 games van 16-21 en 15-21. Daarna stonden Jan en Thijs tegenover elkaar, maar ook dit punt ging naar PinQ met de gamestanden 19-21 en 12-21. Sjon kon in de laatste wedstrijd de eer nog redden, maar helaas liet Jorai niet het punt afsnoepen en pakte dit laatste punt ook in 2 games 12-21 en 12-21. Een duidelijke overwinning voor PinQ dat Van Dam Sierbestratingen met 0-4 naar huis stuurde. Hierdoor blijft PinQ zonder puntverlies aan kop staan met 8 punten uit 2 wedstrijden.

In poule B werd één wedstrijd gespeeld tussen De Goudreinet & De Koopman 1 en Bakker Bart. Marnix Blok en Eveline Rooseboom stonden tegenover de mannen van Bakker Bart. Marnix won zowel van Henk van Tent met 21-9 en 21-10 als van Bart van Manen met de gamestanden 21-10 en 21-6 zijn wedstrijd en dat leverde De Goudreinet & De Koopman 1 al 2 punten op. Eveline deed daar nog een schepje bovenop, door van Henk van Tent te winnen met de gamestanden 21-18 en 21-17. Eveline kon niet voorkomen dat door Bart van Manen de eer werd gered om toch een punt in de wacht te slepen met de gamestanden 15-21 en 17-21. Kortom winst voor De Goudreinet & De Koopman 1 met een eindstand van 3-1. Door deze winst is De Goudreinet & De Koopman 1 koploper in poule B.

In poule C stond het andere team van De Goudreinet & De Koopman 2 in de startblokken. Zij werden vertegenwoordigt door Bas Slotboom en Wil Ditiweg. Zij namen het op tegen Sjan Landwaart en Ton Snijders van Autobedrijf Jacco de Gooijer. Bas stond in de 1e wedstrijd tegenover Sjan. Bas had 2 games nodig om de winst binnen te halen met de gamestanden 21-19 en 21-15. Daarna stonden Wil en Ton tegenover elkaar. Het zat Wil niet mee deze keer en moest het punt aan Ton laten met de gamestanden 7-21 en 5-21. In de 3e wedstrijd kon Ton de borst nat maken om van Bas te winnen. Maar helaas moest ook Ton zijn meerdere erkennen in Bas met een verlies in 2 games 21-14 en 21-17. De laatste wedstrijd van deze avond ging tussen Wil en Sjan. Sjan van Wil met de cijfers 8-21 en 9-21. Hierdoor kwam de eindstand op een gelijkspel 2-2. Ondanks dat MostWantIt deze avond niet heeft gespeeld, zijn zij nog steeds de koploper met 4 punten uit 1 wedstrijd.

Het was gezellig en er kwam ook nog een aanstaande vader en moeder de Gooijer binnen wandelen.

Tot volgende week allemaal.